کد خبر : 2749
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

معاون وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛ ضرورت اصلاح حرائم میراثی با اولویت صیانت از بناهای تاریخی

معاون وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛ ضرورت اصلاح حرائم میراثی با اولویت صیانت از بناهای تاریخی
در بندرانزلی ۱۶۴ هتل، هتل آپارتمان، متل و سایر بناها و زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد که از میزان استاندارد لازم کشور بالاتر است.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اصلاح حرائم میراثی با اولویت صیانت از بناهای تاریخی در کشور ضرورت دارد.
جواد واحدی در حاشیه جلسه تعیین تکلیف وضعیت بناها و بافت تاریخی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از حرائم تعریف شده برای بناهای تاریخی و میراثی بر اثر نظر مشاور بوده که ممکن است ایجاد مزاحمت کرده باشد.
وی افزود: بر اساس نظر رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی باید اصلاحاتی در برخی از حرائم با اولویت صیانت و حفظ ضوابط میراث فرهنگی صورت گرفته و مورد بررسی قرار گیرد.
واحدی ادامه داد: در استان‌ها نیز اختیاراتی به مدیران کل داده می‌شود تا مشکل چندین ساله حرایم میراثی که موجبات وارد آمدن ضربه اقتصادی به منطقه و مردم شده است حل شود.
وی در خصوص ناهمگنی ساختمان‌های تاریخی در میدان امام خمینی (ره) انزلی اضافه کرد: در این جلسه با شهرداری انزلی توافق شد که هرگونه اقدام برای اصلاح و بازسازی و نوسازی بناهای تاریخی میدان باید با توجه به نوع سازه‌ای که در تاریخ وجود داشته اجرایی شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه صدور مجوزها از سوی شهرداری‌ها باید با نظر میراث فرهنگی باشد، گفت: در بندرانزلی ۱۶۴ هتل، هتل آپارتمان، متل و سایر بناها و زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد که از میزان استاندارد لازم کشور بالاتر است.
واحدی با اشاره به بررسی موضوعات و مشکلات زمان اوج حضور گردشگر در اقامتگاه‌های گیلان در این جلسه گفت: بندرانزلی به دلیل دارا بودن تالاب، دریا و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به عنوان یکی از مقاصد مهم سفر بسیاری از هموطنان در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی است که باید توجه ویژه ای نسبت به این شهر ساحلی صورت پذیرد. ‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.