کد خبر : 11945
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

استاندار گیلان در نشست با خبرنگاران؛باید همدیگر را دوست داشته باشیم و کنار هم مشکلات را مرتفع کنیم

استاندار گیلان در نشست با خبرنگاران؛باید همدیگر را دوست داشته باشیم و کنار هم مشکلات را مرتفع کنیم
استاندار گیلان از افتتاح یک هزار و ۳۶۰ پروژه عمرانی - توسعه‌ای با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش پویشگران گیل: اسدالله عباسی در نشست با خبرنگاران گیلان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای عرصه اطلاع رسانی، با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بیان کرد: برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب ، گوهررود و تالاب بندرانزلی کارهای خوبی انجام شده است که امیدوارم در آینده نزدیک این ۲ رودخانه رشت از آلودگی پاک شود و تالاب هم سر و سامان یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح برنامه های انجام شده برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و شناسایی منابع آلودگی این ۲ رودخانه بیان کرد: محل دفن زباله در سراوان رشت یکی از منابع آلودگی بود که بهسازی این محل در حال انجام است و در زمان حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی خاطر نشان کرد: زندان لاکان رشت از دیگر منابع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود بود که تصفیه‌خانه فاضلاب زندان لاکان به بهره برداری رسید و این منبع آلودگی از بین رفت؛ ضمن اینکه شهرک صنعتی از دیگر منابع آلودگی است که ۲۰ درصد کار انجام شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس رفع تمام منابع آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و تالاب انزلی در حال انجام است.
وی با اشاره به کارهای انجام شده در موضوع تفکیک زباله از مبدا و با بیان اینکه ۸۵۰ روستا در گیلان به عنوان روستای سبز هستند، اضافه کرد: شرکت کودآلی گیلان با چهار خط پردازش زباله در حال فعالیت است.
استاندار گیلان در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سلامت استان گیلان بیان کرد: تمام تلاش بر این است تا در شهر رشت بیمارستان جنرال داشته باشیم و در این راستا کارهای خوبی انجام گرفته و اقداماتی در دست است.

* زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در گیلان آماده است

استاندار گیلان در ادامه سخنانش در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این استان آماده شده است که از بخش‌های خصوصی و پیمانکاران برای ساخت دعوت شده است.
عباسی با بیان اینکه حدود هفت هزار متقاضی برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده و آورده و سهم شان را واریز کرده اند، اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی آماده و واگذار شده‌است و یک هزار و ۳۲۱ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن و ۶۱۰ واحد توسط راه و شهرسازی هفته دولت در قالب پروژه روستایی، مهر و محرومان در گیلان به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ارتباط با موضوع مسکن خبرنگاران در استان گیلان بیان کرد: از ۲۴۰ واحد نهضت ملی مسکن، ۶۰ واحد برای خبرنگاران در نظر گرفته شده که نیاز است تا افراد واجد شرایط معرفی شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش به کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر نرخ بیکاری در گیلان ۶.۱ درصد است که از میانگین کشوری پایین تر است.
وی مشارکت اقتصادی در گیلان را ۴۷.۲ درصد و بیشتر از میانگین کشوری و نرخ تورم در استان را نیز ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و ادامه داد: این موارد بخشی از کارهای انجام شده در طی فعالیت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

*خبرنگاران مطالبه گر و مدیران پاسخگو باشند

استاندار گیلان درآستانه هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بار دیگر یاد محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان و ایام پاسداشت خبرنگار در روزهای اخیر را گرامیداشت و خبرنگاران را طلایه‌داران جبهه آگاهی و زبان گویای مردم توصیف و اظهار کرد: خبرنگاران مطالبه گر و مدیران باید پاسخگو باشند؛ این موضوع مورد تاکید است و انتظار دارم خبرنگاران دردها و رنج‌های مردم را منعکس کنند تا هر چه زودتر برای رفع آنها اقدام و برنامه‌ریزی شود.
وی با تاکید بر تکلیف مداری و عشق به مردمان این سرزمین بر مدیران استان تکلیف کرد تا به عنوان یک تکلیف اجرایی در کنار فعالیت‌های دستگاهی خود از توانمندی اصحاب رسانه بهره مند شوند، و اضافه کرد: شاخص‌های ارزیابی مدیران پاسخگویی به سئوالات مردم است؛ باید همدیگر را دوست داشته باشیم و در کنار هم مشکلات استان را مرتفع کنیم.
وی در ادامه با اشاره به صف‌آرایی دشمنان در آن طرف مرزها و فعالیت شبانه روزی بیش از ۲۵۰ رسانه علیه نظام و حاکمیت خاطر نشان کرد: در این شرایط که برای ناامیدی مردم تلاش می کنند وظیفه خطیر رسانه‌ها و خبرنگاران داخلی که دلسوز نظام هستند، این است که واقعیت ها را منعکس کنند.

*برای خدمت به گیلانی‌ها با کوله‌باری از تجربه آمده‌ام

استاندار گیلان با بیان اینکه با کوله‌باری از تجربه مدیریتی، اجرایی و اندوخته ۴۰ ساله برای خدمت به گیلانی‌ها به سرزمینم آمده‌ام، اظهار کرد: تصمیم آمدن به استان در آن شرایط سختی که دولت پای کار آمد، کار دشواری بود اما گیلانی هستم و به عشق خدمت به مردم این خطه مسئولیت نماینده عالی دولت در استان را پذیرفتم.
وی با بیان اینکه بسیاری با سنگ اندازی و ایجاد موانع، قصد برهم زدن تمرکز مدیریتی وی را داشتند، افزود: با برنامه و با کوله‌باری از تجربه مدیریتی و اجرایی برای خدمات رسانی به مردم گیلان حضور یافتم و با تمام توان کارها را پیش خواهیم برد ضمن اینکه نیامده ام که بروم، آمده ام تا کار کنم ضمن اینکه تکلیف مدار هستیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: امروز با برگزاری این نشست دور هم جمع شده‌ایم تا واقعیت ها را بیان کنیم و بپذیریم، علاقمندم تا خبرنگاران واقعیت ها را از زبان مدیران بشنوند.

*دردها و رنجهای مردم منعکس شود

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار دارد تا خبرنگاران دردها و رنج های مردم را به او منعکس کنند، افزود: به رغم اینکه در جمع مردم می روم و مشکلات آنان را می دانم اما انتظار دارم خبرنگاران دردها و مشکلات آنها را به من منعکس کنند.
عباسی با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان و بزرگ مردانی از جمله آیت‌الله بهجت فومنی و میرزاکوچک خان جنگلی اظهار کرد: باید همدیگر را دوست داشته باشیم و در کنار هم مشکلات استان را مرتفع کنیم.
وی با بیان اینکه خبرنگاران از سواد رسانه ای برخوردار بوده و نشانه گیری‌ها و هدف گذاری‌های شان دقیق است، افزود: شما خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه‌شناسی، مطالبه‌گری، عینیت بخشیدن به نون و قلم مایسطرون هستید، ما خبرها، اطلاعات و واقعیت‌ها را از شماها می‌گیریم چرا که شما متعهد هستید.
عباسی ادامه داد: شما خبرنگاران درد و رنج و لبخندهای مردم را درک می کنید، کار دشواری دارید، سختی ها را به جان می خرید تا خبرها و اطلاعات واقعی را به مخاطبان خود برسانید، مردم خبرها را از منابع موثق دریافت می‌کنند، شما خبرنگاران دیده بان اصلی منابع موثق خبری به صورت مجازی، نوشتاری، تصویری هستید.
وی با بیان اینکه شما خبرنگاران قلم تان را با هیچ چیزی نمی فروشید و این نکته مهمی است اضافه کرد: پایداری و ماندگاری نوشتار و گفته‌های خبرنگاران در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: مسیری که شما خبرنگاران طی می کنید باید مراقبت کنید تا فعالیت و نوشتاری از شما حقوق شهروندی و یک انسانی که حق زندگی کردن را دارد، ضایع نکند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.