کد خبر : 20306
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۳۱

استاندار گیلان تاکید کرد:

حمایت از سرمایه گذاری در حوزه صنعت کشتی‌سازی در بنادر گیلان

حمایت از سرمایه گذاری در حوزه صنعت کشتی‌سازی در بنادر گیلان
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت های عظیم استان برای توسعه روابط کشورمان با کشورهای همسایه از جمله روسیه، بر حمایت از سرمایه گذاری در حوزه صنعت کشتی سازی در بنادر گیلان تاکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در ادامه سفر خود در صدر یک هیات اقتصادی به کشور روسیه و در جریان بازدید از صنایع و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس این کشور گفت: برقراری تعاملات تجاری و اقتصادی با محوریت ایجاد صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس مورد تاکید است.
وی با تاکید بر لزوم همکاری گیلان و آستراخان در بخش تولید افزود: با توجه به جلسات برگزار شده فضا و بسترهای تولید و اشتغال سرمایه گذاران گیلانی در آستراخان هم فراهم می شود.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت صنعت کشتی‌سازی روسیه به ویژه آستراخان  بیان کرد: مجموعه کشتی سازی لوتوس در صدد ساخت یک فروند کشتی برای گیلان است که تا سه ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
عباسی با اشاره به جزئیات کشتی در حال ساخت گیلان در لوتوس آستراخان روسیه اضافه کرد: این کشتی بیش از ۷ هزار تن ظرفیت انتقال و جابجایی کالا دارد و در صنعت و تجارت بندری بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه کشتی سازی متناسب با خزر باید صورت گیرد، افزود: کشتی گیلانی در حال ساخت در لوتوس متناسب با شرایط اقلیمی دریای خزر ساخته شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ کشتی برای رونق حمل و نقل دریایی در حوزه خزر نیاز است، گفت: استقرار صنعت کشتی سازی در بنادر گیلان در اولویت قرار دارد.
عباسی با اشاره به اینکه کشتی های فعال حوزه خزر عمر ۳۰ ساله دارند، اضافه کرد: برخی کشتی های خزر از کیفیت لازم برخوردار نیستند و باید جایگزین شوند.
استاندار با تاکید بر تقویت صنعت کشتی سازی در گیلان افزود: از سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی سازی در بندرانزلی و سایر بنادر گیلان استقبال می کنیم.
استاندار به همراه تیم اقتصادی گیلان در ادامه سفر چند روزه اش به روسیه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس، از زیرساخت ها،واحدهای تولیدی و صنایع اثرگذار این منطقه بازدید کرد.
استاندار گیلان و هیات همراه همچنین ار شرکت ایرانی روزا(گلرنگ) که نسبت به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس اقدام کرده بازدید کرد و از نزدیک شاهد روند پیشرفت پروژه شد.
بازدید از شرکت کشتی سازی از دیگر برنامه های استاندار به این منطقه بود که نسبت به انتقال دانش و صنعت کشتی سازی به گیلان رایزنی های مثبت و موثری صورت گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.