کد خبر : 16003
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

اسدالله عباسی: شیعه و سنی مشترکات بسیاری دارند که در سایه نظام جمهوری اسلامی روی آن تمرکز می‌کنند

اسدالله عباسی: شیعه و سنی مشترکات بسیاری دارند که در سایه نظام جمهوری اسلامی روی آن تمرکز می‌کنند
استاندار گیلان:تامین مسکن، مهار و کنترل قیمت‌ها، رشد اقتصادی و ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان در اولویت کار دولت سیزدهم قرار دارد

به گزارش پویشگران گیل :  
اسدالله عباسی در “همایش بزرگ هفته وحدت” سردار صلح، منادی وحدت (پویش سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی) که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر با حضور علمای اهل تسنن و تشیع غرب گیلان برگزار شد، افزود: همدلی بین مسلمانان اهل تشیع و تسنن در غرب استان موجب افتخار است و با توجه به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی نماد وحدت و یکپارچگی است بایستی برنامه ریزی‌ها ازین پس بگونه‌ای انجام شود تا چنین همایش‌هایی در سطح استانی و ملی برگزار شود.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال یافتن نقطه ضعف از ما و ضربه زدن از همان نقطه است، اظهار داشت: دشمنان حیات، عزت، حیثیت و اعتقادات ما را نشانه گیری کرده اند اما باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم دشمن همواره دشمنی کرده است.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دشمنان با تفرقه افکنی بین مسلمان بدنبال فروش سلاح‌های نظامی خود هستند تا به مسلمانان بدست مسلمانان آسیب وارد کنند؛ حال اگر کسی در گوشه‌ای از کشور بخواهد در زمین دشمن بازی کند و یا حرف و جمله‌ای بگوید که آنها خوشحال شوند از جهالت و نادانی است، اصل آن چیزی است که در قرآن آمده است چرا که ما براساس این آموزه ها حرکت می کنیم.
عباسی با اشاره به آتش زدن قرآن در برخی از کشورها، گفت : پشت کسانی که این عمل شنیع را انجام می‌دهند قدرتهایی قرار دارند که در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز به تفرقه افکنی مشغول بودند.
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) شکنجه‌ها و سختی‌های بسیاری را از جانب آنها متحمل شدند اما با همه این مرارت‌ها پیام الهی و وحی را به همه جهانیان رساندند؛ ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال نجات یافته آن وحی الهی هستیم که پیامبر عظیم شان برایمان به ارمغان آورده است.
استاندار گیلان اضافه کرد: در سفر به منطقه غرب گیلان از روح معنوی، همدلی و برادری بین مسلمانان این منطقه غرق لذت می شویم زیرا ما در یک کشور با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می کنیم.
عباسی با تاکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم، بیان کرد: امام راحل(ره) دشمن شناسی رابعنوان یک فرهنگ و گفتمان در وحدت کلمه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به ما آموخته است تا همه متحد و یکپارچه باشیم و انتقادات را بصورت برادرانه حل و فصل کنیم.
استاندار از فرمانداران غرب گیلان خواست تا برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسه مشترک با روحانیون اهل سنت را داشته باشند و افزود: ما نسبت به مسائل اقتصادی، معیشتی، فنی و مسائل مختلف اجتماعی این منطقه بی تفاوت نیستیم و برادران اهل سنت و تشیع برای ما برابرند.
وی با بیان اینکه اعتبارات و خدمات به صورت یکسان و عادلانه در استان توزیع می شوند، اظهار کرد: ما مشترکات بسیاری داریم که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران روی آن تمرکز می کنیم؛ هفته وحدت یک نماد و نشانه است که همدلی ها ادامه دار و استمرار داشته باشند زیرا ما همه برای تعالی نظام و کشور قدرتمندمان تلاش می کنیم.
عباسی با تاکید بر آنکه امروز باید غده سرطانی اسرائیل از بین برود گفت: دشمن برای همه ما دشمن است و ما از مردم مسلمان فلسطین که مورد ظلم و ستم رژیم صیهونیستی قرار گرفته اند حمایت می کنیم تا آنان را از دست این رژیم غاصب نجات دهیم.
استاندار گیلان در ادامه یادآوری کرد: در خصوص توسعه زیر ساخت ها تلاش داریم با سرعت مشکلات مردم این منطقه را برطرف کنیم؛ مسیر پرپیچ و خم راه اصلی منطقه غرب گیلان به مرکز استان باید اصلاح و تعریض شود و کشاورزی، صادرات، تولید و اشتغال رونق یابد.
عباسی تصریح کرد: تامین مسکن، مهار و کنترل قیمت‌ها، رشد اقتصادی و ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان در اولویت کار دولت سیزدهم قرار دارد اما با این وجود دشمن بیکار نمی نشیند و عادی سازی روابط با برخی کشورهای مسلمان را مطرح می کند تا تفرقه افکنی کنند باید حواسمان جمع باشد و با خوشی و هوشیاری در کنار هم باشیم.
در این همایش بزرگ حجت الاسلام اسماعیل پوررضا مشاور امور روحانیت در دفتر مقام معظم رهبری، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع رضوانشهر، نماینده مردم و فرماندار این شهرستان در سخنانی به بیان اهمیت وحدت برای تعالی ایران اسلامی پرداختند.
اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان و ذاکرین اهل البیت(ع) از دیگر های برنامه های “همایش بزرگ هفته وحدت” در رضوانشهر بود.
در پایان این مراسم تعدادی از علمای وحدت آفرین تشیع و تسنن و خانواده شهید اهل تسنن بهزاد فرهادپور که مادر این شهید بزرگوار شیعه است، تجلیل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.