کد خبر : 11020
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

۵ هزارمتر از پارک مفاخر رشت، پارک بانوان می‌شود

۵ هزارمتر از پارک مفاخر رشت، پارک بانوان می‌شود
بخش اعظمی از شهر چهره لازم برگزاری مراسم آن تاریخ را خواهد یافت اجراهای تکمیلی نیز با هم افزایی دو سازمان سیما، منظر و فرهنگی اجتماعی به شکلی مطلوبتر به انجام می‌رسد.

به گزارش پویشگران گیل:
در هفتاد و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، از کاشت درختان مثمر مانند نارنج در معابر شهر، مناسب سازی پارکها برای کم‌توانان جسمی و حرکتی و تغییر کاربری ۵ هزار متر از پارک مفاخر به پارک بانوان خبر داده شد.
به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، «علیرضا تاج شهرستانی»، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا در اولین جلسه از سال سوم فعالیت این کمیسیون، بر اجرایی شدن موارد مصوب شده شورای شهر رشت تاکید کرد و گفت: لایحه خرید خانه شیون فومنی در رشت، از مصوبات سال گذشته شورای شهر بود که مانند بسیاری موارد دیگر اجرایی نشد و ظاهرا به بایگانی مصوبات رفت.
– برای توسعه گردشگری شهر رشت، باید جاذبه های جدید ایجاد کرد
وی افزود: لازم است برای اهداف توسعه گردشگری شهر رشت، ظرفیتهای گردشگری را افزایش داده و جاذبه های گردشگری جدید ایجاد کرد.
تاج شهرستانی اظهار داشت: خرید خانه شیون فومنی و تبدیل آن به یک خانه بوم گردی یا باغ موزه ،یک حرکتی مشخص در این راستا است.
وی همچنین با گرامیداشت روز ملی تشکل‌های مردم‌نهاد، NGO ها و سمن‌ها، از فعالیت‌های همه جانبه وشهروند محور آنها تقدیر و با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن، برای آنان آرزوی اجر دنیوی و اخروی نمود.
در این جلسه که با حضور عضو جدید کمیسیون فرهنگی سید حسین رضویان، همچنیـن رؤسای دو سازمان فرهنگی اجتماعی و سیما منظر شهرداری رشت تشکیل شد، مباحثی در موضوع لایحه ایجاد ستاد مناسبتهای ملی مذهبی با محوریت کمیسیون فرهنگی مطرح شد که در نهایت و در پی سخنانی از سوی سید حسین رضویان مبنی بر پرهیز از موازی کاری در شرح وظایف کمیسیون فرهنگی که رأس هرم امور فرهنگی مجموعه مدیریت شهر و دیگر ادارات خدمات رسان شهر رشت است، تغییر ماهیت داد و طبق اعلام رأی حضار مقرر شد، کمیسیون فرهنگی با ایجاد الزامات و شرح وظایف مکتوب، چند ماه پیش از مناسبتهای مهم ملی مذهبی و اعیاد ملی، با برگزاری جلسات ویژه، مسئولان و مدیران را دعوت کرده و الزام اجرایی هر اداره را به آنان اعلام کند.
همچنین مطرح شد، چنانچه مناطق شهرداری رشت و ادارات مختلف هر یک به سهم خود، المانهای محیطی ساختمانهای خود در سطح شهر را اجرا کنند.
تاج شهرستانی با اشاره به تلاش‌های نیروهای خدماتی سطح شهر و به خصوص پاکبانان در گرمای شدید هوا در این ایام تابستان، توصیه کرد وضعیت رفاهی و شغلی این نیروهای تلاشگر از سوی مسئولان شهرداری بررسی شود.
– تعدادی از پاکبانان طی 3 ماه ، حتی یک روز مرخصی نداشتند
وی گفت: طبق شنیده ها تعدادی از پاکبانان بیش از سه ماه است که حتی یک روز مرخصی نداشته اند.
تاج شهرستانی در ادامه به معضل موتورسواران پیاده راه و ایجاد فضای رعب و وحشت ناشی از تردد آنان اشاره داشت.
وی ضمن توصیه به رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری که لازم است مسائل خرد را به پرسنل دیگر این سازمان بسپارد و زمان و اختیارات خود در اشل های بنیادی تر و به خصوص در بخش آموزشهای شهروندی صرف کند، تاکید کرد اطلاعیه‌های کاغذی مبنی بر ممنوع بودن موتورسواری در محدوده پیاده‌راه و برخورد در صورت تکرار چاپ شود و تحویل موتورسوران شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در ادامه گفت: از نظرات و پبشنهادات سازنده تمامی صاحبنظران در حیطه فرهنگی و آموزش شهروندی استقبال میکنیم و شهروندان صاحبنظر می توانند پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به دبیر شورای شهر رشت تحویل دهند .
– ایجاد کارگروهی برای دنبال کردن مراحل اجرای مصوبات شورای شهر
نادر حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به این مطلب که کلیه مصوبات شورا، از سنوات پیشین تاکنون در کمدهای اتاق ریاست شورا موجود است، گفت: پیگیری مصوبات برای اجرایی شدن هم مرحله ای از اجرای کار است که باید به آن پرداخت.
حسینی گفت: معتقدم لازم است برای به اجرا رساندن مصوباتی که پس از گفتگوهای اعضا در صحن علنی نیز تصویب شده ،کارگروهی تشکیل شود.
وی افزود: مصوبه تملک خانه شیون فومنی دارای ردیف اعتباری است و حوزه املاک شهرداری می باید نسبت به اجرای آن وارد عمل شود.
وی گفت: مراحل برنامه ریزی، سیاست گذاری،ارزیابی و نظارت بر امور و آموزش های شهروندی در کمیسیون فرهنگی باید به شکلی قوی تر دنبال شود.
حسینی گفت: لازم است در پیاده راه فرهنگی شهر نمایشگاه ها و فعالیتهای فرهنگی و هنری به شکل دائم دنبال شود و در سطح پارک ها نیز ضمن حذف زوائد بصری، بسته های سرمایه گذاری برای جذابیت، رنگ آمیزی و جلوه های بصری و نگهداری پارکها ایجاد شود.
– ضرورت مرمت عمارت فرهنگ و هنر رشت
در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بر ضرورت تامین اعتبارات ملی و محلی برای آغاز پروژه مرمت و احیاسازی ساختمان تاریخی فرهنگ و هنر تاکید شد.
علیزاده از مسئولان سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت با اظهار این مطلب که برآورد هزینه برای احیاسازی این ساختمان تاریخی شهر بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان است، گفت: مقامات وزارت کشور پیشتر قول های مساعدی برای احیاسازی این ساختمان داده بودند.
وی گفت برای آغاز پروژه مرمت ساختمان، اختصاص حداقل ۵ میلیارد تومان مورد نیاز است تا بتوان برای ادامه کار از مقامات کشوری حمایت مالی گرفت.
– ۹۰ درصد درآمد سازمان سیما منظر از تابلوهای تبلیغات محیطی شهر تامین می‌شود
گندمی، مدیر مالی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری هم در سخنانی گفت: اگر تدبیری باشد که طی آن مدیران مالی سازمانها و مدیران مناطق شهری از اختیارات بیشتری به خصوص در بخش پرداخت به پیمانکاران برخوردار باشند، امور جاری شهر بسیار روان تر و با تنش کاری کمتر اجرا می‌شود.
گندمی ضمن اشاره به این مطلب که ۹۰ درصد درآمد سازمان سیما منظر از تابلوهای تبلیغات محیطی شهر تامین می‌شود، گفت: نحوه کار سازمانها با پیمانکاران به این شکل است که قرارداد با پیمانکار بسته میشود و در زمان پرداخت سازمانها و مناطق اختیار و امکان پرداخت ندارند و در نتیجه پیمانکار پس از بحث و جدل، ناگزیر به پیدا کردن ارتباطات در شهرداری میشود و در نهایت به روشهای مختلف مانند تهاتر و دریافت دیرکرد و… عموما ۵۰ درصد بیشتر از مبلغ قرارداد از شهرداری دریافت می‌کند.
گندمی گفت: پیشنهاد ما این است که به مدیران مالی سازمانها اعتماد کنید، به آنها اختیار در پرداخت بدهید، پاسخ بخواهید و یقین بدانید به این شکل پرداختها به پیمانکاران با ارقام کمتر انجام میشود و آنان نیز با دیدن مشاهده نظم در انجام امور، رغبت بیشتری به مشارکت با شهرداری خواهند داشت.
– هویت شهر رشت با رنگ و نور متحول می شود
پیام جعفری نیا، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری رشت هم در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: درصدد هستیم هویت شهر رشت را با رنگ و نور متحول کنیم.
وی گفت: این اجرا هم اکنون در کف و جدارهای خیابان حاجی آباد در حال انجام است و در پروژه های بعدی محور لب آباد به رودبارتان، میدان فرهنگ تا ورودی منظریه ونورپردازی حرفه ای در میدان یخ‌سازی نیز در دست اجراست.
جعفری نیا با توصیحاتی در رابطه با ساخت المانهایی با موضوع ۲ هزارو ۲۰۰ شهید رشت و برخی اجراهای دیگر گفت: برگزاری کنگره ها و هزینه های جاری بسیار بالاست و ردیف اعتباری سازمان نیازمند اختصاص بودجه های متمم است.
– ۵ هزار متر از پارک مفاخر رشت، پارک بانوان می شود
در این جلسه از کاشت درختان مثمر مانند نارنج در معابر شهر، مناسب سازی پارکها برای کم‌توانان جسمی و حرکتی و تغییر کاربری ۵ هزار متر از پارک مفاخر به پارک بانوان در حیطه کاری سازمان سیما منظر خبرداده شد.
« یاسر محجوب» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین اجراهای این سازمان، از رهسپاری گروهی برای برگزاری مراسم اربعین به شهر کربلا در روزهای آتی و اداره یک ناحیه در آن ایام در کربلا توسط شهرداری رشت خبر داد.
وی همچنین به پخش برنامه رادیو کربلا به مدت ده روز در پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد .
محجوب گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری در بخش آموزشهای شهروندی نیز فعال است و ساخت چند بازی دیجیتال با نام های دنیای میوه ها، دنیای مشاغل و بازیافت زباله برای گروه نوجوان که هم اکنون از منوی بازار تلفن های همراه قابل دسترسی است، از فعالیتهای فرهنگی این سازمان با اهداف آموزش شهروندی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.