کد خبر : 5243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

دامپزشکی گیلان:برای ذبح دام از وسایل حفاظتی استفاده شود

دامپزشکی گیلان:برای ذبح دام از وسایل حفاظتی استفاده شود
مردم اعم از خیرین، ذابحین و مصرف کنندگان گوشت‌های نذری برای حفظ سلامت خود به این توصیه ها توجه جدی داشته باشند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان از شهروندان خواست: برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی کرده و برای ذبح دام از وسایل حفاظتی استفاده کنند.
دکتر هادی بابایی با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و تبریک این ایام اظهار کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظتی مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کرده و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند.
وی همچنین تصریح کرد: به هیچ عنوان دام در منازل و معابر عمومی ذبح نشود و شهروندان از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان باید دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند، اضافه کرد: خونابه‌ها بعد از ذبح باید به طریق بهداشتی دفع شود.
وی تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد در یخچال قرار داده شود،جگر و سایر امعاء و احشای دام پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتیگراد مصرف شود ضمن اینکه دام دارای علائم بیماری و ناخوشی به هیچ وجه ذبح و مصرف نشود.
مدیرکل دامپزشکی استان گیلان تصریح کرد: مردم اعم از خیرین، ذابحین و مصرف کنندگان گوشت‌های نذری برای حفظ سلامت خود به این توصیه ها توجه جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال بروز و شیوع بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام در انجام قربانی وجود دارد، رعایت نکات بهداشتی، دامپزشکی ضروری است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان گفت: ۴۷ اکیپ دامپزشکی در این روز در سطح استان آماده ارائه خدمات رایگان به مردم هستند. ۴۷ اکیپ دامپزشکی گیلان در عید قربان خدمات رایگان می‌دهند

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.