کد خبر : 11074
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های گیلان

بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور از زندان‌های گیلان
تعامل با هدف هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن بسترهای تولید و اشتغال مولد برای زندانیان و خانواده‌های آنان توسط بنیاد و انجمن می‌تواند فرایند های مثبتی برای زندانی،خانواده و اجتماع داشته باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع و حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی سازمان زندان‌های کشور با حضور در گلزار شهدا با عطرافشانی و اهدای گل بر قبور مطهر شهدای گلگون‌گفن، با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند و در ادامه از زندان‌های مرکزی رشت، رودبار و کانون اصلاح و تربیت و نسوان رشت بازدید و از اماکن مختلف فرهنگی، ورزشی،بهداشت و درمان،اشتغال و حرفه آموزی و پروژه‌های عمرانی دیدن نمود.
روابط عمومی اداره کل زندان‌های گیلان  اعلام کرد:در ابتدای بازدید ضمن حضور در گلزار شهدا با عطرافشانی و اهدای گل بر قبور مطهر شهدای گلگون‌گفن، با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند و در ادامه از زندان‌های مرکزی رشت، رودبار و کانون اصلاح و تربیت و نسوان رشت بازدید و از اماکن مختلف فرهنگی، ورزشی،بهداشت و درمان،اشتغال و حرفه آموزی و پروژه‌های عمرانی دیدن کرد.
ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع زندان‌های کشور با تاکید از بهره گیری و خرد جمعی در جهت رفع مشکلات سازمان برای رسیدن به هدف غایی که همان اجرای دقیق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی می‌باشد، گفت: تعامل و همفکری رمز موفقیت است و می توان بامشارکت، همکاری و همدلی با نهادهای برون و درون سازمانی در راستای نقش آفرین مثبت در زمینه‌های اجرای مسولیت‌های تعریف شده سازمانی،از جمله اولویت‌های ابلاغی به استان‌ها بهره گرفت.
ابراهیمی چهار مولفه در تصمیم گیری،ارزیابی و اقدام در مدیریت را مهم عنوان و گفت:دانایی محور در اقدامات،قانون گرایی،وظیفه گرایی، تکلیف مبتنی بر آموزه‌های دینی و قانونی باید در راس برنامه‌های فردی و اجتماعی قرار گیرد.
وی در خصوص وظایف محوله در زندانبانی افزود:بر اساس قانون مجازات اسلامی اولین تکلیف و وظیفه سازمان زندان‌ها نگهداری محکومین و متهمین می‌باشد که باید طبق چارچوب مشخص شده به بهترین نحو رعایت گردد و توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی و مذهبی در زندان هارانقش موثری در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور حبس زدایی را مورد تاکید ویژه قرار داده و گفت:در دوره تعالی و تحول می‌بایست از بستر‌های نوین علمی و عملی و همچنین استفاده از برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاریی همانند پابند الکترونیک که یک ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری است، استفاده‌های بیشتری شود.
ابراهیمی حرفه آموزی و اشتغال را یکی از موارد مهم در راستای برنامه‌های اصلاحی و تقویت بنیان خانواده عنوان و گفت:استفاده ازپتانسیل‌های موجود استانی می‌تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال‌های مختلف برای زندانیان باشد که این موضوع نیاز به شناسایی این ظرفیت‌ها در استان و همچنین بکارگیری صحیح گروه هدف می‌باشد که این امر با ایجاد یک شغل جدید برای زندانی می‌تواند هم نقش موثری در تحکیم خانواده داشته باشد و هم در معیشت زندانی نقش موثری داشته باشد که این امر در جهت کاهش جرم و عدم تکرار جرم توسط زندانی بسیار موثر است.
وی حضور موثر انجمن‌های حمایت و بنیاد تعاون را در نقش آفرینی اشتغال موثر دانست و افزود:تعامل با هدف هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن بسترهای تولید و اشتغال مولد برای زندانیان و خانواده‌های آنان توسط بنیاد و انجمن می‌تواند فرایند های مثبتی برای زندانی،خانواده و اجتماع داشته باشد.
وی بالا بردن انگیزه در نیروی انسانی را که به عنوان با ارزشمندترین و تنها سرمایه سازمان می‌باشد را مهم و عنوان داشت:یکی از وظایف مدیریت ایجاد انگیزه مضاعف برای کارکنان می‌باشد که این کار موجب بهره وری و بالابردن راندمان کاری در زمینه‌های فردی و اجتماعی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.