کد خبر : 10295
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

استاندار گیلان: وظیفه رسانه‌های داخلی اینست که روایت نخست از اخبار را داشته باشند

استاندار گیلان: وظیفه رسانه‌های داخلی اینست که روایت نخست از اخبار را داشته باشند
رسانه‌ها انتشار دهندگان روایت نخست و مستند اخبار باشند

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی منصفانه و شفاف به مردم گفت: راه صحبت کردن با مردم از طریق رسانه است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گرفت و رسانه های داخلی می باید روایت نخست ،واقعی و مستند از اخبار را منتشر نمایند.
اسدالله عباسی ظهر امروز چهارشنبه پس از بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان (ایرنا) در جمع فعالان این رسانه اظهار کرد: رسالت خبر و خبرگزاری‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و انتقال مشکلات و نارسایی‌های جامعه به مسئولان بسیار سنگین و حائز اهمیت است.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خبرنگاران و رسانه‌ها خاطر نشان کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند که می‌توانند مشکلات و نارسایی‌ها را به مدیران انعکاس دهند تا مسئولان بتوانند سریع‌تر برای رفع دردها و رنج‌های مردم اقدام نمایند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه امروز رسالت خبرگزاری امری خطیر است و این ظرفیت برای مسئولان فرصتی برای رفع نقصان‌ها است، افزود: مسئولان بدلیل فشرده بودن وظایف، شاید در پاره ای موارد متوجه برخی ضعف‌ها نباشند اما خبرنگاران می‌توانند با نگاه تیزبین خود این موارد را به مدیران انعکاس دهند تا با این تعامل به بالندگی و جامعه ای مطلوب دست یابیم.
عباسی با بیان اهمیت حفظ امانت در انتقال و انتشار خبر و ضرورت توجه به امانت داری رسانه‌ها خاطر نشان کرد: دقت، صحت و انتشار خبر از مبدا تا رسیدن به مخاطب بسیار حائز اهمیت است تا تولیدات خبری بدون نقص و صحیح منتشر شود.
وی ایرنا را از جمله خبرگزاری‌های قابل اعتماد مردم عنوان کرد و افزود: خبرهای این رسانه ریشه دار و مستند است و با فعالیت برخی از رسانه‌هایی که شاید انتشار بعضی از اخبار آنها بر اساس واقعیت‌ها نیست متفاوت است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات و خدمات دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اظهار کرد: انعکاس عملکرد دولت به مردم بسیار مهم است که باید این موضوع مورد توجه رسانه‌ها باشد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از نقش بی بدیل خبرنگار و رسانه در جامعه با اشاره به شرایط امروز اظهار کرد: در شرایطی که دشمن با انتشار خبرهای دروغ و شایعه پراکنی درصدد تحریک افکار عمومی و ناکارآمد جلوه دادن اقدامات انجام شده در کشور است، وظیفه رسانه‌های داخلی اینست که روایت نخست از اخبار را داشته باشند و با در دست گرفتن فضا قبل از دشمن، واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنند.
عباسی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران ایرنا با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در بخش های اقتصاد ،گردشگری و دانش بنیان اظهار کرد: این مسائل از مقولات مورد توجه و از برنامه های راهبردی دولت است.
وی گردشگری را مزیت مهم گیلان عنوان کرد و افزود: گردشگران و ورود آنان به استان برای ما یک فرصت است که باید به این مهم توجه شود.
نماینده عالی دولت در گیلان امروز چهارشنبه بمناسبت پاسداشت مقام خبرنگار با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان از نحوه فعالیت و روند خبری این رسانه بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.