کد خبر : 10267
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

نماینده عالی دولت در استان خبر داد: گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) می‌شود

نماینده عالی دولت در استان خبر داد: گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) می‌شود
افتخار میزبانی از این همایش بزرگ معنوی و حسینی در یک سطح بین المللی، نصیب گیلان ولایتمدار شده است و فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار به همگان است.

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این استان یازدهم مهرماه میزبان بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) است، گفت: باید تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این اجلاس جهانی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و داشته‌های معنوی و ارزشمند استان بکار بگیریم.
اسدالله عباسی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) و مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد، عنوان کرد: به فضل الهی افتخار میزبانی از این همایش بزرگ معنوی و حسینی در یک سطح بین المللی، نصیب گیلان ولایتمدار شده است و فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار به همگان است.
وی به ارادت ویژه و خاص مردم متدین گیلان به اهل بیت (ع) در طول تاریخ و پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی مردم این استان اشاره کرد و گفت: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار و معنویت بوده است.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه متویان با علاقه ویژه‌ای و با بهره مندی از همه ظرفیت ها با محوریت عشق به امام حسین(ع) که مظهر تمام عیار خوبی‌های عالم است، پیگیر برگزاری شایسته این همایش بین‌المللی به میزبانی استان همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص)، خواهند بود، ابراز امیدواری کرد: باهم افزایی، همراهی و همدلی این همایش بین‌المللی در سطح بسیار ارزشمندی برگزار شود.
وی گفت: پاسداشت زحمات خالصانه پیرغلامان، عاشقان و خادمان مکتب اهل بیت(ع) از کارکرد‌های فرهنگی اثر بخش و مناسبی است که در دو دهه اخیر از سوی رسانه ملی و متولیان فرهنگی کشور به شایستگی اجرایی شده است.
دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) نیز در این دیدار با قدرانی از اهتمام استاندار گیلان در برپایی این اجلاس معنوی بزرگ، به اهداف و نحوه برپایی آن اشاره کرد و گفت: در اجلاس نوزدهم که سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد میزبانی اجلاس بیستم به صداوسیمای مرکز گیلان واگذار شد و تلاش می‌شود با لحاظ مشخصه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان گیلان همایشی اثرگذار و فرهنگ‌ساز در حوزه مکتب اهل بیت (ع) در این استان ولایتمدار برگزار شود.
عرفان خداپرست افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده افتتاحیه این اجلاس یازدهم مهرماه همزمان با ولادت باسعات حضرت محمد مصطفی(ص) در گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.