کد خبر : 10278
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

استاندار خواستار تقویت و توسعه واحد کشت و صنعت پگاه گیلان شد

استاندار خواستار تقویت و توسعه واحد کشت و صنعت پگاه گیلان شد
مجموعه صنایع شیر ایران اعلام کرده ظرفیت تولید را تا ۳۰۰ تن افزایش خواهد داد، این امر علاوه بر تامین نیازهای بازار امروز امکان تولید محصولات متنوع را فراهم می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندارگیلان خواستار تقویت و توسعه واحد کشت و صنعت پگاه استان شد و گفت: این مجموعه باید تقویت و ماشین آلات آن به‌روزرسانی شود و این موارد در بازرسی های مستمر مورد رصد قرار خواهد گرفت.
اسدالله عباسی روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) و در حاشیه بازدید از مجموعه شیر پگاه گیلان اظهار کرد: مجموعه صنایع شیر ایران با ایجاد زنجیره تولید محصولات خود را از مزرعه تا سفره مردم دنبال می‌کند و مهمترین نکته در این زنجیره کلیه فرایند از مزرعه تا منزل در گیلان انجام می‌شود.
وی با اشاره به سابقه گیلان در تولید بالای شیر مورد نیاز استان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات شیر مورد نیاز استان از استان‌های همجوار وارد می‌شد اما اکنون این امکان در این استان فراهم شده که شیر مورد نیاز در گیلان تولید شود.
وی تصریح کرد: تعداد دامهای مولد شرکت کشت و صنعت پگاه گیلان درحال حاضر ۸۰۰ راس می باشد و این مجموعه در نظر دارد در افق ۱۴۰۴ این تعداد را در مرحله نخست به ۲ هزار راس افزایش دهد.
نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص تهیه علوفه مورد نیاز دامها نیز گفت: در استان گیلان کشت دوم برنج آغاز شده و این گونه جدید برنج ۲ هفته زودتر از برنج کشت اول به بار می‌نشیند و به این طریق می توان علوفه حاصله را وارد چرخه تولید کرد.
عباسی ادامه داد: با افزایش تعداد دامهای مولد و خرید علوفه توسط این شرکت هم افزایش درآمد کشاورزان را شاهد خواهیم بود و این مجموعه نیز از تهیه شیر خام بی نیاز خواهد شد.
استاندار گیلان با اشاره به افزایش ظرفیت ۲ برابری تولید شیر در استان، افزود: مجموعه صنایع شیر ایران اعلام کرده ظرفیت تولید را تا ۳۰۰ تن افزایش خواهد داد، این امر علاوه بر تامین نیازهای بازار امروز امکان تولید محصولات متنوع را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: به طور مثال برخی کشورها خواستار محصول پنیر سیاهمزگی گیلان هستند لذا برای ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید و تحقق شعار سال این حرکت از سوی سازمان بازنشستگی کل کشور و مدیرعامل سازمان شیر پگاه در حال انجام است.
وی با اعلام حمایت از این شرکت گفت: استانداری گیلان حمایت‌های لازم را از شرکت شیر پگاه گیلان خواهد داشت، ما بدنبال ایجاد زنجیره ارزش و افزایش بهره وری و درآمد زایی که صرف توسعه شود هستم که این امر موجب خودکفایی شده و میزان سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد، امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های استان گیلان را در بخش‌های تولید افزایش دهیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه پگاه استان در بین مجموعه شرکت‌های تولیدی استان بیشترین سود دهی و بازدهی سالانه را دارد، افزود: از این مجموعه انتظار می‌رود نمونه ای کامل چرخه بهره‌وری تولید تا توزیع و عرضه در بازار (از مزرعه تا منزل) را در گیلان اجرایی کند.
وی خواستار تقویت و توسعه واحد کشت و صنعت پگاه گیلان شد و گفت: این مجموعه باید تقویت و ماشین آلات آن به‌روز رسانی شود، این موارد در بازرسی های مستمر مورد رصد قرار خواهد گرفت.
مقام عالی اجرایی گیلان گفت: آمادگی داریم از مجموعه کشت و صنعت و کارخانه شیر پگاه حمایت لازم را داشته باشیم و در طرح توسعه اولین اعتباری که از تبصره ۱۸ تزریق شد را برای طرح توسعه این شرکت اختصاص دهیم.
*مدیرعامل صنایع شیرایران: بدنبال افزایش سهم بازار با ایجاد بستر برای افزایش تولید هستیم
مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت‌های نماینده عالی دولت سیزدهم در گیلان در توسعه فعالیت‌های این مجموعه در استان، گفت: صنایع شیر ایران در مجموع ۲۸ شرکت دارد که ۱۷ شرکت تولید شیر و پنج شرکت کشت و صنعت است سایر شرکت‌ها شامل شرکت‌های بازرگانی، پخش، صنایع بسته بندی و یک شرکت استراتژیک تولید شیر خشک نوزاد است که هشت شرکت آن در بورس فعالیت دارند و شرکت پگاه گیلان یکی از شرکت‌های فعال در بورس می باشد.
عبدالامیر باروتکوب با اشاره به گردشگر پذیری استان گیلان و پتانسیل این استان اظهار کرد: با فراهم کردن بستر برای افزایش تولید بدنبال افزایش سهم بازار هستیم لذا در بخش کشت و صنعت ظرفیت تولید شیر را مرحله اول به ۱۰۰ تن و در مرحله دوم به ۱۸۰ تن افزایش می دهیم.
وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید کارخانه خبر داد و افزود: این ظرفیت از نزدیک ۱۵۰ تن ظرف ۲ سال باتوجه به پتانسیلی که در کشت و صنعت وجود دارد به ۳۰۰ تن خواهد رسید و با توجه به نیاز و استقبال بازار از محصولات پگاه ایران و این اتفاق خوب حادث می شود و با سابقه ای که در گیلان وجود دارد دسترسی به این مهم چندان دور از انتظار نیست.
باروتکوب همچنین خواستار پرداخت تسهیلات به این مجموعه شد و افزود: درصورت تحقق این امر می‌توانیم بودجه مناسب برای توسعه این مجموعه اختصاص دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.