کد خبر : 16624
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۵۴

وزیر آموزش و پرورش:مقابله با اعتیاد در مدارس پایه‌ریزی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش:مقابله با اعتیاد در مدارس پایه‌ریزی می‌شود
صحرایی:اگر بخواهیم هر رفتار درست و مطلوب را در دانش آموزان نهادینه کنیم باید به صورت گروهی و با برنامه ریزی جمعی مبتنی بر آینده در مدرسه اجرا کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
رضا مراد صحرایی، در نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امروز هر هدف و آرزویی در مورد ایران قوی داریم باید برنامه دستیابی به آن را، از مدرسه و در مدرسه پایه ریزی کنیم
.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در ۵ حوزه، دانش آموزان، معلمان، خانواده، کتاب‌های درسی و سامانه دانش آموزی شاد، برنامه‌های مشترکی برای آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مختلف و خصوصا اعتیاد برگزار می‌کند و تجربه نشان داده است این برنامه‌ها نقش مهمی در آشنا کردن دانش آموزان و آگاهی افزایی آن‌ها و خویشتن بانی آنان داشته است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر امروز می‌بینیم ضریب اعتیاد دانش آموزان پایین‌تر از دیگر کشورهاست، تاثیر آموزش رفتار درست و مطلوب و آموزش‌های غنی در مدرسه‌ها بوده است.
رضا مراد صحرایی با بیان اینکه اگر آموزش گروهی در مدرسه‌ها اجرا نمی‌شد تعداد دانش آموزان گرفتار به اعتیاد بسیار بالاتر از این‌ها می‌بود، گفت:، اما وضعیت مطلوب زمانی اتفاق می‌افتد که حتی یک مورد هم گرایش به اعتیاد در قشر دانش آموز نداشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.