کد خبر : 8272
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو » به مناسبت ماه محرم

مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو » به مناسبت ماه محرم
کربلا مسیر تاریخ را برای شیعه تغییر داد و امروزه نیز به پاسداشت آن قیام، ماه محرم و صفر را دلدادگان خاندان عصمت و طهارت سوگواری می‌کنند

به گزارش پویشگران گیل:
بمناسبت ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهدا، فراخوان مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو» از سوی مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان به همراه جمعیت شعر و ادب دوستان، اعلام شد.
حمید نظرخواه علیسرایی، رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان و دبیر مسابقه شعر « برایم از کربلا بگو » در گفت و گو با خبرنگار پویشگران گیل ضمن تسلیت ماه عزاداری سید و سالار شهدا(ع) گفت: هر لحظه از تاریخ کربلا و قیام امام حسین(ع) روایتی تاثیرگذار و یادگرفتنی دارد که می‌بایست به آنها توجه کرد.
وی با بیان اینکه، کربلا مسیر تاریخ را برای شیعه تغییر داد و امروزه نیز به پاسداشت آن قیام، ماه محرم و صفر را دلدادگان خاندان عصمت و طهارت سوگواری می‌کنند، گفت: هنر بهترین ابزار برای نشان دادن گوشه ای از آن واقعه است.
نظرخواه، با اشاره به اینکه با برگزاری مسابقه شعر«برایم از کربلا بگو» قصد داریم با نگاه مخاطب در کربلا همراه شویم، اضافه کرد: از این رو، مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان به همراه جمعیت شعر و ادب دوستان مسابقه شعری تحت عنوان « برایم از کربلا بگو » را به مناسبت ایام محرم به فراخوان گذاشته است.
وی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه بیان کرد: در این مسابقه شاعران می‌توانند تازه‌ترین اثر خود مرتبط با موضوع مسابقه را در یکی از قالب‌های کلاسیک، نو و سپید ( به ۲ زبان گیلکی و فارسی ) به همراه؛ نام و نام‌خانوادگی، نام شهر محل سکونت، شماره تماس همراه، از طریق پیام رسان‌های واتساپ و ایتا به شماره 09057386698 ارسال نمایند.
نظرخواه گفت: آخرین مهلت دریافت اثر ۲۵ مرداد ماه جاری و زمان اعلام نتایج ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ می‌باشد.
وی با اشاره به جوایز این مسابقه افزود: علاوه بر لوح سپاس، به نفر اول ۳۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۲۵۰ هزار تومان و نفر سوم ۱۵۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.