کد خبر : 8260
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

شهردار رشت:یکی از وظایف مهم شهرداری حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی است

شهردار رشت:یکی از وظایف مهم شهرداری حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی است
واگذاری املاک بلااستفاده شهرداری رشت برای حمایت از صنایع دستی اصیل

به گزارش پویشگران گیل:
رحیم شوقی شهردار رشت به اتفاق کاظم پورنصیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان از خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی رشت و نهاد توسعه محله بازدید به عمل آورد.
شهردار رشت در جریان بازدید از خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی رشت ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات مجموعه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان ابراز داشت: هنر بزرگ‌ترین میراث یک جامعه است که سالیان سال توسط هنرمندان صنایع دستی به دست ما رسیده است به همین دلیل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اهمیت بسیار فراوانی دارند.
شوقی تصریح کرد: خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی رشت با اینکه از فضای کوچکی برخوردار است اما از همین فضا به نحو بسیار خوبی در جهت ارائه آموزش‌های مهارتی، گردش اقتصادی و ایجاد شغل استفاده شده که این کار نیز جای تقدیر دارد.
وی افزود: با بازدیدی که امروز از خانه کارآفرینی رشت به عمل آوردم متوجه شدم که ما می‌توانیم از طریق واگذاری برخی از املاک بلااستفاده شهرداری از فعالیت‌هایی که در این مجموعه صورت می‌گیرد حمایت بیشتری به عمل آوریم تا بدین سبب ضمن ارائه آموزش مهارتی به جوانان، برای خود رشت گردش اقتصادی ایجاد شود.
شهردار رشت با بیان اینکه شهر رشت برای معرفی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در سازمان یونسکو کاندید شده است ادامه داد: قاعدتا یکی از وظایف مهم شهرداری رشت حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی است تا این برند جهانی برای رشت به ثبت برسد.
کاظم پورنصیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان هم در این بازدید با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید با این نهاد در راستای کارآفرینی و مهارت‌افزایی همکاری متقابلی داشته باشند، بیان کرد: بیکاری از جمله معضلات کشور است اما وجود آموزشگاه‌هایی مانند خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی رشت در اشتغالزایی و کاهش بیکاری نقش مهمی ایفا می‌کنند.
پورنصیری ارائه آموزش‌های مهارتی حرفه‌های متعدد به صورت رایگان در فصل تابستان را از دیگر برنامه‌های خانه کارآفرینی برای گروه‌های هدف ذکر کرد و افزود: خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی رشت تاکنون به افراد بسیار زیادی آموزش داده تا جایی که برخی از آنان به کارآفرینان بزرگی تبدیل شده‌اند.
وی اضافه کرد: شهرداری رشت خانه‌های مهارت و کارآفرینی را ایجاد کرده و در اختیار فنی و حرفه‌ای قرار داده است که واقعا کار بزرگی‌ست و باید از این امکانات برای برگزاری دوره‌های مهارتی،حفظ صنایع دستی به ویژه رشتی‌دوزی، منبت‌کاری و خراطی استفاده کرد.
لازم به ذکر است، آموزش هنرجویان در رشته‌های مختلف صنایع دستی به ویژه هنر اصیل رشتی دوزی، ایجاد بازارکار برای آن‌ها، حفظ و زنده نگهداشتن هنرهای صنایع دستی رشت و انتقال آن به نسل‌های آینده در کنار حمایت از زنان سرپرست خانوار از جمله اهداف خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.