کد خبر : 21994
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

تولید بیش از 52 میلیون اصله گل و گیاه در گلخانه‌های گیلان

تولید بیش از 52 میلیون اصله گل و گیاه در گلخانه‌های گیلان
صالح محمدی:بیش از 4 هزار بهره‌بردار در فضای باز و بالغ بر 800 بهره‌بردار در گلخانه‌های استان فعال‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان از تولید بیش از 52 میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گلخانه‌ها و تولیدات فضای آزاد این استان خبر داد.
صالح محمدی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای طرح توسعه گلخانه‌ها به منظور تولید محصولات در محیط‌های کنترل شده، ایجاد اشتغال و بهره‌برداری مطلوب از عوامل تولید خصوصاً بهره‌وری مطلوب از آب گفت: بالغ بر 106 هکتار سطح زیر کشت گلخانه در استان گیلان با تولید ۱۹ میلیون و ۶۰۰ اصله شامل گل شاخه بریده، آپارتمانی برگ زینتی و گلدار ، بوته فصلی و نشائی و سبزی و صیفی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: تولیدات گلخانه‌ای استان گیلان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه محدود به فضای گلخانه نیست و در فضای باز نیز تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی صورت می‌پذیرد و در ۹۲۰ هکتار از اراضی گیلان تولید و پرورش انواع گل و گیاه زینتی در فضای آزاد انجام می‌شود.
وی گفت:در مجموع تولیدات فضای باز در گیلان بیش از 31 میلیون است و از این میزان ۲۹ میلیون درخت و درختچه‌ زینتی بیشترین تولیدات را تشکیل می‌دهد.
محمدی به صادرات گل و گیاه زینتی استان گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 12 میلیون اصله گل و گیاه زینتی از استان گیلان به خارج از کشور صادر شده و پیش‌بینی ما برای سال جاری بیش از 12 میلیون اصله خواهد بود و انتظار داریم این عدد در سال‌های آینده با توجه به فعالیت شهرهای شرق گیلان به عنوان قطب تولید گل و گیاه زینتی کشور افزایش یابد.
وی به مقصد صادرات گل و گیاه زینتی استان گیلان اشاره کرد و گفت: عمدتاً درخت و درختچه زینتی تولید گیلان به مقصد ترکمنستان، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، باکو، ازکستان، نخجوان، کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و عمده این محصول از شرق گیلان و بخش چابکسرِ شهر رودسر به عنوان پایتخت درخت و درختچه زینتی کشور تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار بهره‌بردار در فضای باز و بالغ بر 800 بهره‌بردار در گلخانه‌های استان فعال‌اند و این عرصه قابلیت ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای 3 برابر این ظرفیت را دارا می‌باشد.
محمدی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها خصوصاً در شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای از احداث گلخانه‌های کاملاً مکانیزه در این شهرک‌ها خبر داد و گفت: همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و تا پایان سال جاری شاهد افتتاح بالغ بر ۵ هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده ارکیده، آنتوریوم و محصول بلوبری در شهرهای انزلی و سیاهکل خواهیم بود.

 

 

منبع:روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.