کد خبر : 7805
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

آتش زدن کاه و کلش مطابق قانون هوای پاک جرم است

آتش زدن کاه و کلش مطابق قانون هوای پاک جرم است
آتش زدن کاه و کلش مطابق قانون هوای پاک جرم است و طبق قانون با متخلفان نیز برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
جلسه کمیته مدیریت پسماند کشاورزی با موضوع کاه و کلش در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محبط زیست استان گیلان، این جلسه با میزبانی اداره محیط زیست شهرستان رودسر و با مشارکت کارشناسان ادارات جهادکشاورزی برگزار گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در ارتباط با برگزاری این جلسه گفت: آتش زدن کاه و کلش مطابق قانون هوای پاک جرم است و طبق قانون با متخلفان نیز برخورد قانونی خواهد شد.
رحمان پورحسین با تاکید بر حساسیت این موضوع از برگزاری گشتهای مشترک نظارتی مأموران اجرایی این اداره با ادارات جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت برای مقابله و برخورد قانونی با کشاورزان متخلفی که کاه و کلش برنج را می‌سوزانند، خبر داد.
وی افزود: برخی کشاورزان به دلیل آشنا نبودن به قوانین مبادرت به سوزاندن ضایعات برنج یا همان کاه و کلش با انگیزه از بین بردن آفات می‌کنند،در حالی که کارشناسان می‌گویند نه تنها آتش زدن کاه و کلش به حاصلخیزی خاک شالیزار کمک نمی‌کند بلکه با تخریب خاک، میران حاصلخیزی آن را نیز کاهش می‌دهد و همچنین دود ناشی از سوزندان آنها موجب آلودگی محیط زیست، تشدید بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی و نیز ایجاد نارضایتی شهروندان و ساکنان مناطق مجاور می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر همچنین افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود از آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت محصول خودداری کنند، چون افرادی را هم که اقدام به این کار می‌کنند، به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.
وی افزود: بالا بردن میزان آگاهی کشاورزان و دهیاران از طریق آموزش به وسیله مسوولان مرتبط، در کاهش آتش زدن کاه و کلش نقشی بسیار مهم دارد.
پورحسین در پایان از مردم شهرستان نیز خواست تا در صورت مشاهده سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهادکشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداریها و دهیاریهای محل خود اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.