کد خبر : 7631
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان: دستگیری بیش از دوهزار نفر با اجرای طرح پاکسازی محله‌ها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان: دستگیری بیش از دوهزار نفر با اجرای طرح پاکسازی محله‌ها
۲ هزار و ۴۰۰ مخل نظم و امنیت اجتماعی در گیلان دستگیر شدند

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: با اجرای طرح محله محور پاکسازی محله‌ها طی سه ماهه نخست سال جای ۲ هزار و ۴۰۰ مخل نظم و امنیت اجتماعی در این استان دستگیر شدند.
سرهنگ محمدحجتی در رشت اظهار کرد: این طرح هر روز در هر محله و توسط یک کلانتری در گیلان انجام می شود و تا پایان سال نیز ادامه خواهد یافت.
وی افزود: همچنین در طرح مبارزه با مواد مخدر از ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۶ خرده فروش و چهار هزار و ۹۸۶ معتاد متجاهر دستگیر شدند و در بخش قاچاق کالا نیز ، ۴۷ هزار لیتر سوخت، ۳۹ هزار پاکت سیگار ، ۳۵ تن چوب و ۹۲ تن شن و ماسه کشف، ضبط و عوامل آن به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در یگان‌های زیرمجموعه پلس پیشگیری نیز، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ۱۱ مورد حفاری غیرمجاز شناسایی و هشت دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد؛ در حوزه زمین و مسکن ۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع و در حوزه امور اراضی ۳۴ هزار متر مربع اراضی کشاورزی‌، زراعی و باغی رفع تصرف شد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان به سرقت‌های انجام شده طی سه ماه نخست سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: طی این مدت هشت هزار و ۴۵۴ فقره سرقت انجام شد که سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق بیشترین آمار سرقتی‌ها را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ حجتی اضافه کرد: در این راستا نیز، سه هزار و ۸۲۹ فقره کشف سرقت داشتیم که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد دارد و همچنین سه هزار و ۹۳۰ سارق نیز در این راستا دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: در تماس‌هایی که طی سه ماهه نخست امسال با پلیس ۱۱۰ گرفته شد، ۴۵ هزار پرونده قضایی تشکیل شده است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۵۱ پرونده قابلیت ارائه مشاوره‌ای داشتند که چهار هزار و ۶۶۰ پرونده منجر به مصالحه شد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان مهمترین هدف را رضایت و امنیت مردم عنوان کرد و از شهروندان خواست تا با اخبار و اطلاعات موثقی که می‌دهند یاری رسان نیروهای این فرماندهی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.