کد خبر : 15218
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

توقیف خودرو حامل ۴۰ کیلو مواد مخدر در رشت

توقیف خودرو حامل ۴۰ کیلو مواد مخدر در رشت
رئیس پلیس آگاهی گیلان:شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق و مالخر در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت از اماکن دولتی و خصوصی.

به گزارش پویشگران گیل به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ علیرضا حدادی روز دوشنبه اظهار کرد: اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت اماکن دولتی و خصوصی در گیلان به منظور پیشگیری و مبارزه با سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این طرح سه روزه با انجام اقدامات پلیسی طی عملیات‌های جداگانه ۲۹ سارق و سه مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۵۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۱۴ مورد از اماکن دولتی اعتراف و به همراه مالخران برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.
رئیس پلیس آگاهی گیلان همچنین از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودرو سواری زانتیا در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ حدادی با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی استان حین گشت‌زنی در محور رشت به سنگر و پایش وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه خودرو سواری زانتیا که ارقام پلاک آن دستکاری شده بود، مشکوک شده وآن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی گیلان بیان کرد: در این رابطه متهم ۳۸ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و خودروی وی توقیف شد.
این مقام انتظامی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهمترین معضلات اجتماعی عنوان و بیان کرد: عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.
گزارش دیگری از این پایگاه خبری به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌ اشرفیه حاکی است، ۶ نفر از عاملان انتشار مطالب توهین‌آمیز که موجب تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ رضا شمسایی اظهار کرد: فضای مجازی یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن در تغییر سبک زندگی، فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم جوامع است که بصیرت و هوشیاری، شرط پیروزی در این راه به حساب می آید.
وی در ادامه با بیان اینکه در پی انتشار مطالب توهین‌آمیزی که موجب تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی شده بود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی، ۶ نفر را در این راستا شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه از دستگیری متهمان مورد نظر پس از هماهنگی قضائی خبر داد و بیان کرد: این افراد در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با هشدار به افرادی که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی، هتک حیثیت، فحاشی، تهدید و یا مزاحمت برای دیگران می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس همواره در فضای حقیقی و مجازی اقدامات و فعالیت‌های مجرمان و افراد هنجارشکن را رصد و برابر قانون با آنها برخورد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.