کد خبر : 7077
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

توسعه بخش مکانیزاسیون در تولید چای ضروری است

توسعه بخش مکانیزاسیون در تولید چای ضروری است
شهرستان آستانه اشرفیه ۲۱۹ هکتار باغ چای دارد که تجن گوکه، تجن، امیرهنده امیرسلطان، کیسم، بیربنه و تهام از جمله مراکز کشت چای این شهرستان بشمار می‌روند.

به گزارش پویشگران گیل:
فرماندار آستانه اشرفیه گفت: توسعه مکانیزاسیون در کشت و تولید محصول چای ضروری بوده و موجب رونق اقتصادی چایکاران منطقه می‌شود.
حسین ذاکر استقامتی در حاشیه بازدید از روند برداشت نخست (چین اول) برگ سبز چای در روستای بازان بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: تولید چای به عنوان یکی از محصولات کشاورزی این شهرستان، نقش موثری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی چایکاران دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه بخش مکانیزاسیون در افزایش میزان تولید و همچنین بالا بردن کیفیت محصول چای موثر است، افزود: همچینین توجه به اجرای طرح‌های نوین چون آبیاری تحت فشار در باغات چای این منطقه نیز با هدف مقابله با هرگونه بحران احتمالی کم آبی ضروری بوده و نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.
فرماندار آستانه اشرفیه بر تحقق توسعه پایدار کشاورزی تاکید و خاطر نشان کرد: تحقق این امر موجب افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی چون چای خواهد شد.
در ادامه این بازدید ، چایکاران منطقه به بیان مسائل و مشکلات خود از قبیل بیمه باغات چای ، سهیمه کود پرداختند و خواستار توجه جدی مسئولان و متولیان شهرستانی و استانی به این مشکلات چایکاران شدند.
شهرستان آستانه اشرفیه ۲۱۹ هکتار باغ چای دارد که تجن گوکه، تجن، امیرهنده امیرسلطان، کیسم، بیربنه و تهام از جمله مراکز کشت چای این شهرستان بشمار می‌روند.
امسال برداشت برگ سبز چای از ۱۰ اردیبهشت ماه در باغات این منطقه آغاز شده ، ضمن آنکه یکهزار و ۲۴ نفر از کشاورزان بخش مرکزی آستانه اشرفیه در زمینه کشت چای فعالیت دارند.
سالانه حدود ۲ هزار تن برگ سبز چای نیز در باغات این شهرستان تولید میشود.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.