کد خبر : 6239
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

استاندار در نشست هیئت ‌امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ خدمات درمانی عادلانه توزیع شود

استاندار در نشست هیئت ‌امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ خدمات درمانی عادلانه توزیع شود
عقب ماندگی غرب گیلان بیشتر است.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به قانون مولدسازی املاک مازاد دولت و فرصت فراهم‌شده با اجرای آن،گفت: باید از این قانون جهت تأمین منابع لازم برای احداث طرح‌های عمرانی و فنی بهداشت و درمان در استان بهره گرفت.
اسدالله عباسی در نشست هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی استان در نظام سلامت، اظهار کرد: نظام سلامت گیلان در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط مناسبی ندارد و برای ارتقا، نیازمند تلاش بیشتر و سرعت بخشی در امور است.
وی با اشاره به قانون مولدسازی املاک مازاد دولت و فرصت فراهم‌شده با اجرای آن، افزود: باید از این قانون جهت تأمین منابع لازم برای احداث طرح‌های عمرانی و فنی بهداشت و درمان در استان بهره گرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان مولدسازی را فرصتی تکرار نشدنی در کشور توصیف کرد و گفت: برخی از طرح‌های نیمه‌تمام استان در بخش بهداشت و درمان با تأمین مالی از بخش مولدسازی، می‌توانند سریعاً آماده بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار گیرند.
وی همچنین بر ضرورت توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان گیلان تأکید کرد و افزود: غرب گیلان در مقایسه با دیگر بخش‌های عقب‌ماندگی‌های بیشتری داشته و باید در توزیع منابع و خدمات درمانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عباسی با اشاره به نیاز گیلان به پزشکان متخصص، خاطرنشان کرد: تأمین بخشی از نیروهای تخصصی باید با حمایت‌های ویژه، قانونی و عدالت محور وزارت بهداشت و درمان محقق شود.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب گیلان در بخش جمعیت، تصریح کرد: مسئولیت گیلان با توجه به کاهش زادآوری و افزایش جمعیت سالمندی بسیار سنگین است.
استاندار گیلان بر ضرورت تلاش همه‌جانبه برای ارتقای بخش دولتی درمان در استان تأکید کرد و افزود: باید با تقویت بخش دولتی نظام سلامت به‌ویژه در بخش درمان، فضای رقابتی در این بخش را فراهم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت استان، اظهار کرد: مصوبات گذرانده شده در هیئت‌امنای باید مقدمه‌ای برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و فعال شدن ظرفیت‌های مغفول مانده باشد.
سید علی آقازاده با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت رفع محرومیت‌ها در بخش‌های بهداشتی و درمانی، افزود: استان گیلان تنها استان فاقد یک بیمارستان جنرال در کشور است و باید این نیاز استان با اولویت مرتفع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.