کد خبر : 6151
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

فعال بودن هزار و ۱۲۷ نیروی ویژه امداد و نجات در طرح سالم‌سازی سواحل گیلان

فعال بودن هزار و ۱۲۷ نیروی ویژه امداد و نجات در طرح سالم‌سازی سواحل گیلان
سواحل رها نشده‌ است از این‌رو از مردم درخواست می‌شود که از سواحل آزاد شده بعنوان تفرجگاه بهره ببرند و برای شنا از طرح‌های سالم‌سازی دریا استفاده کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست هلال احمر گیلان گفت: هزار و ۱۲۷ نیروی ویژه امداد و نجات در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل استان فعال شده‌اند.
هادی سلیمی به منظور تشریح وظایف و اقدامات هلال احمر در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گیلان اظهار کرد: با اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان تاکنون ۸۶۳ مورد ارائه خدمات خاص در سواحل داشته ایم.
وی با بیان اینکه ۱۴۷ نفر از مصدومان در سواحل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند، اضافه کرد: ۵۹ نفر از مصدومان با خدمات‌رسانی امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند و نجات ۶۷ نفر از مرگ حتمی از دیگر اقدامات در سواحل استان طی این مدت است.
سلیمی با ارائه ۶۰۰ بسته محصولات فرهنگی در سواحل دریا و بهره‌مندی هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات آگاهی بخشی به گردشگران و هم استانی‌ها برای پیشگیری از حوادث در سواحل از جمله غرق شدگی عنوان کرد: در مجموع هزار و ۲۸۹ مورد عملیات امدادی از سوی داوطلبان و امدادگران هلال احمر انجام شد.
وی با تشریح سایر برنامه‌های هلال احمر در اجرای این طرح‌ در سواحل گیلان اظهار کرد: برگزاری هزار دوره آموزش همگانی کمک‌های اولیه به منظور آشنایی با مخاطرات ویژه گردشگران و هم استانی‌ها برنامه‌ریزی شده ‌است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان آموزش مربیان برای اجرای یکصد جشنواره ساحلی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: یک میلیون محتوی مکتوب در قالب بروشور به منظور اطلاع‌رسانی به گردشگران از خطرات دریا تولید شده‌ است.
سلیمی با اشاره به فراهم کردن امکانات امداد و نجات در سواحل دریا و به کارگیری ۲۲ دستگاه آمبولانس در این بخش اظهار کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس از استان‌های دیگر دریافت شده ضمن اینکه استفاده از ۲۰ خودروی پشتیبانی، چهار دستگاه خودروی نجات، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ فروند قایق، چهار دستگاه جت اسکی از جمله دیگر امکانات است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از طرح‌های سالم‌سازی و لزوم توجه هم استانی‌ها و گردشگران به این مهم اظهار کرد: اگر چه دولت آزادسازی سواحل را اجرا کرده اما سواحل رها نشده‌ است از این‌رو از مردم درخواست می‌شود که از سواحل آزاد شده بعنوان تفرجگاه بهره ببرند و برای شنا از طرح‌های سالم‌سازی دریا استفاده کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه روزانه ۶۰۶ ناجی و مراقب سلامت مردم را برای شنا در محدوده طرح‌های سالم سازی دریا هدایت می‌کنند، خاطر نشان کرد: مردم بدون آگاهی و تجربه شنا و همچنین با مشاهده هر فضای آبی تن به آب نزنند چرا که هر لحظه امکان غرق شدن وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.