کد خبر : 6029
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

استانداران شمالی:جاده کلاچای،رحیم‌آباد،قزوین جاده‌ای ترانزیتی منطقه‌ای است

استانداران شمالی:جاده کلاچای،رحیم‌آباد،قزوین جاده‌ای ترانزیتی منطقه‌ای است
خوشبختانه در روزهای اخیر اتفاقات خوبی در توسعه جاده ها در استان‌های البرز، تهران، قروین با شمال کشور افتاده و افتتاح محور تهران شمال نقطه عطف این اقدامات بوده است.

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به انتظار مردم گیلان در خصوص تکمیل جاده کلاچای، رحیم آباد، قزوین، گفت: این جاده می‌تواند یک جاده ترانزیتی مهم در منطقه باشد از این رو مردم انتظار نوسازی، تجهیز و بهره برداری از این جاده را در اسرع وقت دارند که تلاش‌هایی در این خصوص در حال انجام است.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از جاده کلاچای، رحیم آباد، قزوین و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره‌برداری از این جاده دسترسی و سفر مردم به مازندران و استان قزوین را راحت‌تر می‌کند، اظهار کرد: در گذشته و در سال ۸۹ برای احداث این جاده اقداماتی انجام و ردیف بودجه مشخصی در این خصوص در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به انتظار مردم گیلان در خصوص تکمیل این جاده مهم گفت: مردم انتظار نوسازی، تجهیز و راه‌اندازی این جاده ترانزیتی را در کوتاه ترین زمان ممکن را دارند که تلاش‌هایی در این مورد در حال انجام است.
استاندار گیلان با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم در توسعه مناطق دورافتاده کشور در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای در احداث و نوسازی این جاده دارد و در این صورت است که اقتصاد کشاورزی، گردشگری و دامی مردم منطقه شکوفا می‌شود.
– استاندار مازندران: جاده کلاچای، رحیم آباد، قزوین تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است
استاندار مازندران نیز در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران با قدردانی از استانداران گیلان و قزوین در خصوص اهتمام به تکمیل جاده کلاچای،رحیم آباد، قزوین اظهار کرد: مردم این منطقه از دیرباز تاکنون دارای تمدن ویژ‌ه‌ای بوده اند و در مراودت‌‌های تجاری و فرهنگی از سابقه بسیار خوبی برخوردارند.
سید محمود حسینی‌پور، تکمیل این راه را تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: نقش سه استان گیلان، مازندران و قزوین در توسعه منطقه بسیار مهم است لذا یک قرارداد خواهر خواندگی میان این سه استان به منظور توسعه در بخش‌های مختلف به امضاء خواهد رسید.
وی با اشاره به وجود ۱۰ روستا از استان مازندران در منطقه اشکورات رودسر، افزود: منطقه اشکورات دارای مردمانی دلاور است به طوری که ۱۱ روستای مازندران و بالغ بر یک‌هزار نفر از مردمان این استان در این منطقه حضور داشته و به لحاظ کیفیت در تولید محصولات غذایی نقش منحصر به فردی دارند.
– استاندار قزوین: اقدامات خوبی در جهت تکمیل این جاده صورت گرفته است
استاندار قزوین نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع راه یکی از محورهای اصلی توسعه است و هر چه راه‌های ارتباطی میان استان‌های مختلف افزایش و توسعه یابد منجر به پیشرفت مردمان در حوزه‌های گوناگون می‌شود.
محمد مهدی اعلایی با اشاره به اقدامات ترانزیتی و جاده‌ای میان استان‌های شمالی کشور، قزوین و تهران گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر اتفاقات خوبی در توسعه جاده‌ها در استان‌های البرز، تهران، قروین با شمال کشور افتاده و افتتاح محور تهران شمال نقطه عطف این اقدامات بوده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های ترانزیتی میان سه استان گیلان،مازندران و قزوین، افزود: در حوزه ارتباط جاده ای میان استان های گیلان و مازندران اتفاقات خوبی رخ داده است ‌که سرآمد آن ایجاد خط ریلی و راه آهن قزوین رشت است.
استاندار قزوین، دو محور الموت تنکابن و کلاچایو رحیم آباد را محورهای اصلی در افزایش مراودات میان سه استان گیلان، مازندران و قزوین دانست و بیان کرد: تمام تلاشها برای توسعه امکانات در راستای تکمیل این جاده انجام شده و حضور استانداران این سه استان نماد وحدت، همدلی و هماهنگی توسعه کشور در حوزه‌های مختلف است.
اعلایی، با اشاره به مشکلات زیست محیطی موجود بر سر راه تکمیل جاده تصریح کرد: در کنار تکمیل این جاده مهم، به مسئله زیست محیطی و منابع طبیعی هم توجه جدی می‌شود تا مردم در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.