کد خبر : 5873
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

طرح تابستانه مهارت در گیلان به اجرا درآمد

طرح تابستانه مهارت در گیلان به اجرا درآمد
طرح تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از آغاز اجرای طرح تابستانه مهارت از پنجشنبه در استان خبر داد و گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بوده که تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.
کاظم پورنصیری افزود: در اجرای این طرح دستگاه‌های مختلف اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صدا و سیما همکاری دارند.
وی افزود: طرح تابستانه مهارت به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی برای افزایش مهارت آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش‌آموزان کم‌بضاعت در گیلان به اجرا درآمد.
وی اظهار کرد: توسعه و تقویت فرهنگ کار، مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد توانمندی‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها از جمله اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان اضافه کرد: طرح تابستانه مهارت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان دوره‌های طرح ایران مهارت برگزار می‌شود که برای شرکت‌کنندگان تاییدیه صادر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برای پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان برگزار می شود.
این مسئول اضافه کرد: این دوره‌ها بین ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.
۲۰ مرکز دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.