کد خبر : 5033
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

راهکار عضو شورای شهر رشت در خصوص پاک‌سازی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود

راهکار عضو شورای شهر رشت در خصوص پاک‌سازی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود
تنها کارخانه فعال تولید لوله بتنی ایران همین کارخانه کانال و لوله‌سازی گیلان است

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر سید حسین رضویان در هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که با حضور مدیران ارشد آب و فاضلاب گیلان و شرکت مشاور طوس آب برگزار گردید ، در ارتباط با احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار داشت: ۱۷ کیلومتر جریان آبی در شهر رشت موسوم به زرجوب و گوهررود از منشاء فاضلاب آلوده نشات می‌گیرد و این آلودگی موجب تألم خاطر و نارضایتی شهروندان عزیز بوده و هست. گره زدن پروژه احیای دو رودخانه با طرح عظیم اتمام شبکه فاضلاب رشت ، اگر چنانچه تخصیص اعتبارات به روال حاضر باشد ما را به نتیجه نرسانیده و طی یک دهه آینده نیز محقق نخواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت : با این آگاهی آیا می بایست دست روی دست بگذاریم تا اعتبارات چند هزار میلیاردی مورد نظر دستگاه‌های اجرایی تخصیص یابد ؟ پس هنر مدیریت چه می‌شود ؟ آیا نمی‌توانیم کاری کنیم که تنها ۱۷ کیلومتر واقع در محدوده شهر از کمترین سطح آلودگی برخوردار باشد؟
وی افزود:در این باره پیشنهاد می‌کنم در دو طرف زرجوب و گوهررود لوله‌های بتنی جانمایی شده و فاضلابی که اکنون به دو رودخانه می‌ریزد ، درون این لوله‌ها ریخته تا در انتهای مسیر تخلیه شود و ما از حیث چنین امکاناتی با مانع روبرو نیستیم ، زیرا تنها کارخانه فعال تولید لوله بتنی ایران همین کارخانه کانال و لوله‌سازی گیلان است که در رشت فعالیت می کند.
سید حسین رضویان ادامه داد:پس از آن با لایروبی، کاشت گیاهان پالاینده و در مقاطع مشخص ریختن قلوه سنگ می‌توانیم شرایطی را مهیا کنیم تا اکوسیستم به خودترمیمی بپردازد. در این میان حتی اگر سد عزیزکیان هم در بالا دست ساخته نشود ، با احداث چند سد لاستیکی کوچک در زرجوب و گوهررود و باز و بسته شدن آنها به شکلی هوشمند در فواصل زمانی معین می‌توانیم تراز آب را در فصول مختلف حفظ کنیم و این دو رودخانه را از این وضعیت در بیاوریم.
عضو شورای اسلامی شهر رشت در پایان گفت:ما نیاز به تغییر نگرش در مدیریت داشته و این یکی از آن پروژه‌های کوچک زودبازده است که می‌تواند وضعیت زرجوب و گوهررود را بهبود بخشیده و از آنها ارزش افزوده برای رشت حاصل نماید که از شهردار رشت،مهندس شوقی انتظار دارم با همراهی شرکت آبفا و هماهنگی با دیگر دستگاههای ذیربط در این رابطه اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.