کد خبر : 3435
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

آغاز به کار قرارگاه احیای شرکت چوب و کاغذ ایران(چوکا) طی پانزده روز آینده

آغاز به کار قرارگاه احیای شرکت چوب و کاغذ ایران(چوکا) طی پانزده روز آینده
مولدسازی در حوزه تأمین‌اجتماعی منجر به تولید، اشتغال و بهره‌وری می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل:
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سفر به استان گیلان که با هدف نظارت میدانی بر روند ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان و بررسی وضعیت مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال انجام است، در دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان، با اشاره به بازدیدهای صورت‌ گرفته از مراکز بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان، شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکا را یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی استان گیلان و کشور دانست و نسبت به احیای گام به گام آن ابراز امیدواری کرد.
موسوی در این نشست رکود برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را پدیده‌ای نامبارک دانست که باید به شکل جدی و ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و افزود: مشکلاتی که برخی بنگاه‌های اقتصادی در کشور ما دارند، بعضاً سابقه پانزده تا بیست ساله دارد و ساماندهی آنها نیز سهل و ممتنع است. ساده است از این منظر که ساماندهی این بنگاه‌ها به صورت موردی کار دشواری نیست و با تخصیص بودجه و اراده برای حل مشکلات، کارها جلو می‌رود؛ اما مهم‌تر از آن بررسی دلایل و زمینه‌هایی است که کار برخی شرکت‌ها و بنگاه‌ها را به اینجا رسانده و باید ریشه‌های آن مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار گیرد.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در یکی از موارد اخیر، برای سامان دادن به وضعیت شرکت صنایع سنگین هپکو، حدود یک سال و نیم تلاش کرد، اما به‌رغم هزینه هایی که صورت گرفت موفقیت چندانی به دست نیامد تا اینکه دو ماه پیش آن اراده‌ای که کار را به اینجا رسانده بود تغییر کرد و اکنون می‌بینیم که مسیر هپکو طی کمتر از دو ماه صعودی شده است و قطعاً به‌زودی خبرهای خوبی از این شرکت به گوش خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با توجه به عزم و اراده استاندار و مسئولان استان برای رسیدگی به وضعیت شرکت چوکا، نسبت به آغاز فرآیند احیای آن اعلام آمادگی کرد و افزود: درباره چوکا هم باید همین روند دنبال شود و سهامداران شرکت و استاندار محترم و همه مسئولان باید پای کار بیایند تا شرکتی که فقط در حوزه اشتغال می‌تواند چهار هزار نفر را مشغول به کار کند، به سرعت احیا شود. سازمان تأمین‌اجتماعی به تنهایی و بدون حضور و مشارکت جدی دیگر سهامداران این شرکت و شکل‌گیری عزم و اراده جمعی قادر به انجام این کار نیست و از این حیث لازم است که مسئولان استانی دیگر سهامداران شرکت را نیز درگیر موضوع کنند.
وی افزود: چوکا حقیقتاً یک پروژه ملی است که سامان یافتن آن فواید و آثار بسیاری را به همراه خواهد داشت. این شرکت اگر رونق داشته باشد، بسیاری از بازنشستگان که سهامداران اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند نیز به‌واسطه اشتغال فرزندانشان می‌توانند از مواهب آن بهره‌مند شوند که این برای ما بسیار ارزشمند است.
موسوی با ابراز امیدواری نسبت به آغاز پروژه احیای چوکا با یک مدل گام به گام که هم ظرفیت احیای سیستم در آن در نظر گرفته شود و هم از تحقق اهداف مورد نظر پروژه اطمینان حاصل شود، اظهار داشت: در مدلی که برای احیا اتخاذ می‌شود، مجموعه‌هایی مثل هگتا (هلدینگ گردشگری تأمین‌اجتماعی) نیز باید درگیر موضوع شوند، چون کارخانه چوکا و زمین‌های این کارخانه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد جذابیت‌های توریستی دارند که از طریق آنها می‌توان خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان تاکید کرد که طی پانزده روز آینده قرارگاه احیای چوکا ایجاد خواهد شد و نماینده سازمان تأمین‌اجتماعی با اختیارات لازم در تعامل با مسئولان استان کار احیای این کارخانه بزرگ و باسابقه استان گیلان را پیگیری خواهند کرد.
براساس این گزارش، اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این دیدار، گفت: برخی نامدیریتی‌ها در گذشته سبب شده است برخی واحدهای تولید و کارخانجات با مشکل روبرو شوند.
وی با بیان اینکه گیلان در دوره‌ای مهد فرش کشور بوده است، افزود: گیلان از دوران طلایی فرش فاصله گرفته و در این بخش دچار مشکل شده است.
استاندار گیلان با اشاره به پیشینه درخشان تولید منسوجات و فرش در این استان، بیان کرد: زمانی‌که تولید فرش در سایر استان‌ها پا نگرفته بود و خانه فرش مطرح نشده بود گیلان در این حوزه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت.
عباسی با اشاره به امکانات خوب تأمین‌اجتماعی در شهرستان‌های مختلف استان گیلان، اضافه کرد: مولدسازی در حوزه تأمین‌اجتماعی منجر به تولید، اشتغال و بهره‌وری می‌شود.
وی با اشاره به تجربه احیای کفش ملی توسط سازمان بازنشستگی کشوری، افزود: ضروری است قرارگاهی برای احیای کارخانه چوکا و صنایع وابسته به تأمین‌اجتماعی در گیلان تشکیل شود.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم احیای بنگاه‌های راکد و غیرفعال در استان، بیان کرد: فعال‌سازی شرکت‌های راکد در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.