کد خبر : 5843
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

بزرگترین تهدید شهر رشت علاوه بر مشکلات زیست محیطی بحث ساخت و ساز بی‌رویه است

بزرگترین تهدید شهر رشت علاوه بر مشکلات زیست محیطی بحث ساخت و ساز بی‌رویه است
خواسته یا ناخواسته جریان مافیا ساخت و سازهای غیرقانونی انجام دادند و این خانه های غیرقانونی را بدون اخذ پروانه و مجوزهای لازم به مردمی که همه دارایی خود را دادند تا سرپناهی داشته باشند فروختند و خریداران این خانه ها بعد از خرید با مشکلات عدم برق و گاز و آب مواجه می شوند و این نارضایتی از نظام بوجود می آید.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: رشت حال خوبی ندارد، عقب ماندگی های بسیار زیادی در بیشتر از یک سوم شهر وجود دارد.
مجید عزیزی در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت که با حضور فرماندار رشت برگزار شد، ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین پیش رو بودن عید غدیر اظهار داشت: حضور فرماندار رشت در جلسات اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت موجب استفاده از ظرفیت‌های این اعضا در راستای پیش برد هرچه بهتر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارائه خدمت به مردم می باشد.
عزیزی افزود: انتظار می‌رود فرماندار رشت از ظرفیت اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت که هر کدام نماینده شوراهای شهرها و بخش‌های خود هستند در جهت بهبود مسائل و مشکلات شهرستان استفاده کند.
هرچند وجود بخش نامه های مربوطه نیز، گواه بر این است که از ظرفیت شوراها که ظرفیت مردمی می باشد برای پیش برد اهداف تعریف شده در محدوده جغرافیایی شهرستان رشت بهره ببریم تا در کنار هم بتوانیم در جهت حل مشکلات بکوشیم.
وی با اشاره به مشکلات شهر رشت عنوان کرد: شهر رشت حال خوبی ندارد، عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی در بیشتر از یک سوم شهر وجود دارد، در خیلی از موضوعات مربوط به شهر، عدالت اجتماعی وجود ندارد.
زیرساخت‌های آب و برق و گاز و خدمات زیربنایی دچار مشکلات است. خیلی از خدماتی که از دهه شصت به مردم داده شده ، در حال حاضر برقراره و این زیرساخت ها امروزه نیاز به بازسازی دارد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت عنوان کرد: اقدامات خوبی در مباحث مختلف از جمله راهسازی انجام شده اما قسمت زیادی از زیرساخت ها قدمت ۴۰ ساله دارند و آسیب پذیر هستند و این زیرساخت ها نیاز به بازسازی دارند.
عزیزی خاطرنشان کرد: بزرگترین تهدید شهررشت علاوه بر مشکلات زیست محیطی، بحث ساخت و ساز بی رویه است که در زمین های نسقی شاهد هستیم. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد زمین های شهررشت نسق است و این امر باعث رشد بی رویه ساخت و سازها شده و در حال حاضر اهرم بازدارنده برای جلوگیری از این ساخت و ساز ها نداریم و این امر منشا ایجاد فساد در بدنه شهرداری شده است.
وی افزود: موضوعات بسیار زیادی در شهرستان وجود دارند که همه به این موضوعات واقفیم اما لازمه آن این است که با کمک نمایندگان مجلس تدابیری برای حل این مشکلات اندیشیده شود، مخصوصا در بحث ساخت و سازهای نسقی نیاز به ورود نمایندگان مجلس در کنار دستگاه قضا می باشد.
خواسته یا ناخواسته جریان مافیا ساخت و سازهای غیرقانونی انجام دادند و این خانه‌های غیرقانونی را بدون اخذ پروانه و مجوزهای لازم به مردمی که همه دارایی خود را دادند تا سرپناهی داشته باشند فروختند و خریداران این خانه‌ها بعد از خرید با مشکلات عدم برق و گاز و آب مواجه می شوند و این نارضایتی از نظام بوجود می آید.
عزیزی در پایان عنوان کرد: در جلسات ماهیانه شورای شهرستان رشت مدیران کل به همراه مدیران شهرستانی در جلسات ما حضور دارند و ارتباطات خوبی نیز برقرار شده و در جهت حل مسائل نیز اقداماتی انجام شده اما انتظار ما خیلی بیشتر از اینهاست.
سرپرست فرمانداری رشت در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت اظهار کرد: شما از مردم هستید،دغدغه شما دغدغه مردم است
کیا عاشوری با بیان اینکه پیگیری ها و دلسوزی های اعضای شورا می تواند به ما در حل مشکلات شهرستان کمک کند عنوان کرد: ترتیب برگزاری جلسات مستمر با اعضای شورای اسلامی شهرستان را خواهم داد تا با بررسی مسائل و مشکلات شهرستان در جهت اجرای برنامه های هدفمند و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورا به انتخاب مردم و از دل مردم هستند، عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که ما بیشتر درگیر حواشی هستیم تا کار، متاسفانه همگرایی و هم افزایی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و حلقه مفقوده ما همین است، ما به جای اینکه کار کنیم دچار حاشیه هایی می شویم که باعث کاهش سرعت در اقدامات اجرایی شده و همین امر مورد سواستفاده سودجویان قرار می گیرد. با کمک هم میتوانیم از این موارد جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات قابل حل و پیگیری در سطح شهرستان، اظهار داشت: اگر داشته‌هایمان را با قبل و بعد انقلاب مقایسه کنیم، میبینیم که رشد بسیار خوبی در مسائل بهداشتی، تحصیلی، ساخت و سازها و ابنیه راهها و مسائل دیگر بودیم.
۴۴سال عمر یک نظام، علیرغم تحریک ها و تصمیمات تقابلی و تحریم ها در برابر نظام، عمر زیادی نیست اما جمهوری اسلامی توانسته با اقتدار، کمک و هدایت های رهبری توانستیم به این جایگاه برسیم.
یکی از برنامه‌های ما حل مسئله محور مشکلات است که با بررسی مشکلات شهرها و بخش‌ها، مشکلات را اولویت‌بندی کنیم و بصورت مسئله محور با کمک کمیته برنامه ریزی مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.