کد خبر : 5246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۵

استاندار گیلان: نقاط خطرآفرین سواحل گیلان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد

استاندار گیلان: نقاط خطرآفرین سواحل گیلان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد
اید پیوست فرهنگی را نیز در طرح های سالم سازی سواحل دیده و اجرایی کنیم

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و استفاده مردم از سواحل و دریا؛ نقاط خطرآفرین در سواحل استان به طور ویژه مورد توجه ویژه قرار گرفته و اقدامات لازم بدین منظور انجام شود تا شاهد کاهش آمار غرق شدگان باشیم.
اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان اظهار کرد: شهرستانهای رشت و بندرانزلی بیشترین نقاط خطرآفرین را در سواحل خود دارند و از سوی دیگر بیشتر مسافران از سواحل این شهرستان‌ها برای شنا استفاده می‌کنند.
وی افزود: بندرانزلی با ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی ۶۸ نقطه خطرآفرین و رشت نیز با ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی ۶۰ نقطه خطرآفرین دارند که باید ناجیان غریق تمرکز بیشتری در سواحل این ۲ شهرستان داشته و امکانات مناسب هم در این محدوده ها برای ارتقا ایمنی فراهم و نظارت و کنترل بیشتری نیز در این سواحل انجام شود.
نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: در تمامی نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا باید مقرارت اعم از زمان شنا و استفاده از دریا رعایت شود که به طور حتم با رعایت مقررات و قوانین و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب به مردم؛ تعداد غرق شدگان در نقاط خطرآفرین نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی اضافه کرد: استفاده از سواحل برای همه آزاد است و باید راه‌های دسترسی به سواحل برای همگان از جمله خانواده‌ها آسان و تسهیل شود اما باید ساعت شنا مشخص باشد و در مناطقی که طرح‌های سالم‌سازی وجود ندارد، شنا ممنوع شود.
استاندار گیلان تصریح کرد:در این میان باید پیوست فرهنگی را نیز در طرح های سالم سازی سواحل دیده و اجرایی کنیم که در این راستا برپایی جشنواره‌های فرهنگی،ورزشی، برپایی نمایشگاه کتاب، ایجاد غرفه‌های فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی و نیز برگزاری مسابقه مجسمه‌های شنی بین کودکان و نوجوانان می‌تواند باعث شور و نشاط بیشتر بین مردم و مسافران می شود.
عباسی گفت: همچنین باید از ظرفیت مردم در طرح های سالم سازی سواحل استفاده بهینه شود و برای رعایت حال مسافران و امنیت آنان از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم.
– در سواحل گیلان غرق شده نداشتیم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این جلسه که با حضور معاونان استانداری گیلان، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی استان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند، اظهار کرد:امسال با وجود حضور ناجیان غریق و نیز داوطلبان هلال احمر تاکنون در سواحل گیلان غرق شده نداشتیم.
هادی سلیمی افزود : با این حال ۲۱ حادثه در سواحل داشتیم که ۱۲ مورد آنها امدادرسانی شدند.
وی عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۲۲ آمبولانس و ۲۰ خودروی پشتیبانی، ۳۰ موتورسیکلت و ۱۰ قایق نجات در سواحل گیلان طی تابستان حضورفعال دارند تا بهنگام حوادث حضور موثر یابند.
وی بیان کرد: همچنین ۹۱۴ نفر روزانه به صورت داوطلبانه در طرح ناجیان غریق حضور دارند و با غریق نجات ها همکاری خواهند کرد که امید است با توجه به اقدامات در حال انجام و همچنین آگاهی دادن به مردم برای شنا نکردن در مناطق خطرآفرین شاهد کاهش چشمگیر حوادث در سواحل گیلان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.