کد خبر : 20414
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۱

جمهوري داغستان؛مقصد تازه سفر رئيس سازمان جهادکشاورزي به روسيه

جمهوري داغستان؛مقصد تازه سفر رئيس سازمان جهادکشاورزي به روسيه
صالح محمدی:برای تبادلات بیشتر نیاز به ظرفیت‌های کشتیرانی هست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان گيلان در سفر به جمهوري داغستان و در ديدار و گفتگو با اعضاي هيات تجاري اين جمهوري گفت: همه می‌دانیم امروزه اقتدار و قدرت يک کشور در امنیت غذایی آن کشور است و “تحریم” این قضیه را به هر دو کشور دوست و همسایه ايران و روسيه بیش از پیش نشان داده است.
صالح محمدي با اشاره به پتانسيل‌هاي استان گیلان افزود: توانایی بسیار زیادی در حوزه‌های اقتصاد کشاورزی و تولید غذا در استان گيلان وجود دارد و اقتصاد اين استان يک اقتصاد سبز است و قصد ما در این سفر این است که به تکميل کریدور سبز گمرکی گیلان و داغستان کمک کنيم.
وي با اشاره به ويژگي بارز بندر ماخاچ قلعه داغستان يادآور شد:برای تبادلات بیشتر نیاز به ظرفیت‌های کشتیرانی هست و ويژگي اساسی عدم وجود يخبندان در بندر ماخاچ قلعه که عمیق‌ترین بندر کشور روسیه هست سبب شده با تقویت ناوگان دريايي، تبادلات حوزه‌های کشاورزی را بیش از پیش بتوانيم‌ افزایش دهيم.
محمدي خاطرنشان کرد: با توجه به ويژگي فاسد شدن سريع محصولات کشاورزی و استفاده تازه از اين محصولات، در انتقال این محصولات نباید توقف داشت و بايد هر چه سريع‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و لازم است در اين زمينه موانع همکاری بين دو منطقه رفع شود.
وي تاکيد کرد: رویکرد تولید محصولات کشاورزي در کشور ما دانش بنیان و دانش محور است و در این حوزه‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم.
محمدي تصريح کرد: از توانایی‌هایی هر دو کشور با استفاده از پارلمان تجاری دو کشور مي‌توانيم استفاده کنيم.

 

منبع:روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.