کد خبر : 4913
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

سرآشپز بین‌المللی: فرهنگ و تمدن اصیل گیلان و شهر رشت را به دنیا صادر کنیم

سرآشپز بین‌المللی: فرهنگ و تمدن اصیل گیلان و شهر رشت را به دنیا صادر کنیم
در مورد تنوع غذایی رشت باید بگویم انگار که به من بگویند داخل یک انبار کاه یک سوزن را پیدا کن، زیرا تنوع غذایی، کیفیت، دانش و هنر آشپزی گیلانی و رشت آنقدر بالاست که ما می‌توانیم روزها، ماه‌ها و سال‌ها در مورد آن صحبت کنیم.

به گزارش پویشگران گیل:
سرآشپز بین‌المللی با تاکید بر اینکه هر کدام از غذاهای رشت بو، عطر و زیبایی خاصی دارند و در نوع خود قابل ستایش‌ هستند گفت: خوشحالم که شهرداری رشت تا این اندازه به شهر خلاق خوراک توجه کرده است.
سامان گلریز در حاشیه برگزاری دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت نظر خود را درباره برگزاری این رویداد بیان کرد و اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از شهرداری رشت تشکر کنم زیرا در بسیاری از شهرهای ایران جشنواره‌ برگزار کردم و خوشحالم که شهرداری رشت تا این اندازه به شهر خلاق خوراک توجه کرده است.
این سرآشپز بین‌المللی شهر خلاق خوراک رشت را میراثی کهن و ارزشمند حاوی خلاقیتی بی‌نظیر و کمیاب در جهان خواند و تصریح کرد: جا دارد در اینجا ما قدردان باشیم و بدانیم که چقدر برای برگزاری همایش شهر خلاق خوراک رشت زحمت کشیده شده، رویدادی که همزمان سرزندگی و نشاط را با خود به همراه داشته است.
گلریز اذعان کرد: معتقدم برگزاری یک جشنواره در کنار خوشحالی و شادابی درونی مردم و مدیرانش چنین رویدادی‌‌ را به یک اثر ماندگار تبدیل می‌کند.
وی در مورد کیفیت برگزاری این همایش هم ابراز داشت: همه چیز از جمله پذیرایی بسیار عالی و بی‌نظیر بود و برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای فوق‌العاده‌ای داشت همچنین خانم‌هایی که آشپزی کرده بودند از طعم غذاهایشان مشخص بود که با عشق غذاها را آماده کرده بودند و معلوم است که این کار را برای کار و خودنمایی انجام نداده‌اند بلکه می‌خواستند این فرهنگ و تمدن و اصالت را نشان دهند که در نوع خودش در کره زمین درجه یک است.
این سرآشپز بین‌المللی در مورد تنوع غذایی رشت هم اذعان کرد: در مورد تنوع غذایی رشت باید بگویم انگار که به من بگویند داخل یک انبار کاه یک سوزن را پیدا کن، زیرا تنوع غذایی، کیفیت، دانش و هنر آشپزی گیلانی و رشت آنقدر بالاست که ما می‌توانیم روزها، ماه‌ها و سال‌ها در مورد آن صحبت کنیم.
گلریز ادامه داد: تقاضا و خواهشم برای صادر کردن فرهنگ و تمدن اصیل گیلان و شهر رشت این است که غذاهای گیلان و شهر رشت را که اثر ملی و جهانی است ثبت کنیم و به صورت کتابهایی به زبان‌های مختلف دنیا صادر کنیم زیرا عقیده دارم به شهر رشت و گیلان سرسبز و زیبای ما در ایران احترام گذاشته می‌شود اما این خطه در جهان مظلوم واقع شده است و خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که چه گوهر گرانبهایی را در اینجا داریم.
وی تصریح کرد: امسال در کنوانسیون بین‌المللی غذا، زیتون پرورده بین یک تا سوم جهان قرار گرفته است و این نشان می‌دهد شهر رشت امتیازات بسیار بالایی در سطح جهان دارد.
این سرآشپز بین‌المللی در پاسخ به این پرسش که کدام غذای محلی رشت را بیشتر از همه دوست دارد و می‌پسندد ابراز کرد: ابتدا مجددا از شهرداری رشت به خاطر برنامه‌ریزی این همایش و پذیرایی و جمع کردن هنرمندان آشپز این شهر مهم و دوست داشتنی تشکر و قدردانی می‌کنم اما در پاسخ به این سوال باید بگویم انگار مرا به یک باغ گل ببرند و بگویند کدامیک از این گلها را دوست داری بنابراین درباره غذاهای رشت نمی‌توان انتخابی انجام داد زیرا هر کدامشان یک بو، عطر و زیبایی خاصی دارند که در نوع خود قابل ستایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.