کد خبر : 4746
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

تشکیل ستاد احیای صنعت ابریشم در کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان

تشکیل ستاد احیای صنعت ابریشم در کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان
کمیته امداد در حوزه ایجاد اشتغال پایدار، یکی از اصلی ترین محورها می باشد و امید است همچنان در مسیر توانمندسازی محرومین گام های مؤثر و محکمی بردارید.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان: تشکیل ستاد احیای صنعت ابریشم در کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نگاه شمال ؛نشست راهبردی احیای صنعت نوغان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، مدیران کل و معاونین اشتغال و خودکفائی استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد برگزار شد.
سید محمد اسحاقی “معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان” با اشاره به جغرافیای ارزشمند و بستر سرمایه گذاری بسیار مناسب استان گیلان، گفت: به استناد مورخین صنعت ابریشم حتی قبل از اینکه در کشور چین رونق یابد، در کشور ما و به ویژه استان گیلان کشف و مورد بهره برداری قرار گرفت، اما متأسفانه نتوانستیم آن پویایی را حفظ کنیم.
اسحاقی، با بیان اینکه اقتصادی پویاست که دانش محور باشد، تصریح کرد: ما زنجیره صنعت نوغان اعم از باغات توتستان، نهال اصلاح شده توت، کارخانجات خشک کردن پیله و تبدیل به نخ، امکان بافت فرش را داریم، اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که فعالیت‌های صنعت نوغان می بایست بر مبنای دانش روز صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، ادامه داد: صنعت نوغان دارای زنجیره ارزش بسیار بالایی است که با هم پوشانی استان های فعال در این صنعت، می توانیم ضمن اینکه تولید ناخالص ملّی را افزایش دهیم، موجب کاهش فقر در این استان ها شویم.
وی با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد که به عنوان بازوی یاریگر ارکان اشتغال و اقتصاد در استان است، افزود: کمیته امداد به نحو احسن توانسته است به وظایف خود عمل کند و بیشترین ایجاد اشتغال را در سامانه رصد به ثبت رسانید.
اسحاقی، ادامه داد: کمیته امداد در حوزه ایجاد اشتغال پایدار، یکی از اصلی ترین محورها می باشد و امید است همچنان در مسیر توانمندسازی محرومین گام های مؤثر و محکمی بردارید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات ابریشم و امکان ۱۱۰ واریته ژن ابریشم در استان گیلان می باشد، گفت: از شما می خواهیم تا ستاد احیای صنعت ابریشم را در کمیته امداد استان تشکیل داده تا اقتصاد استان متأثر از برنامه ریزی ها و اقدامات این ستاد با احیای صنعت ابریشم، رشد یابد.
وی، با برشمردن برخی از کاربردهای ابریشم در صنایع گوناگون، گفت: امروزه از فرآورده های ابریشم در لوازم پزشکی، آرایشی – بهداشتی، هوافضا، مخابرات و بسیاری دیگر از حوزه ها استفاده می گردد و ضرورت دستیابی به آن بهره مندی از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان است.
اسحاقی در پایان با بیان اینکه بخشندگی و مهربانی دو صفت برتر الهی است، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه فعالیت تان سامانه ای به نام سامانه مهربانی دارید، باید بر خودتان ببالید که خداوند بزرگ مرتبه بر شما تنفقد کرده است و به این واسطه، اقدامات شما را به تکامل رسانیده است، لذا دقت کنید در روند فعالیت هایتان نامهربانی وجود نداشته باشد و مهربان ترین کارکنان نظام باشید.
– آمادگی گسترش زنجیره کامل صنعت نوغان را در استان گیلان داریم
محمد علی زاهدی “مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد” نیز در این نشست با بیان اینکه، مجموعه کمیته امداد و دولت برای رفع مشکلات محرومین در تلاش هستند، گفت: یکی از مصادیق بارز این رسالت، پروژه صنعت نوغان است که مجتمع اقتصادی به صورت ایجاد زنجیره ارزش در این مسئله ورود نموده است.
زاهدی، با برشمردن خدمات شرکت صنعت آفرینان امداد در راستای فعالسازی صنعت نوغان، گفت: توزیع رایگان نهال اصلاح شده توت و تخم نوغان در سال های گذشته، خرید تضمینی، ایجاد بازار مناسب فروش، تثبیت قیمت و قطع کردن دست دلالان بخشی از اقدامات شرکت در این راستا بود.
وی، با تأکید بر اینکه شرکت صنعت آفرینان امداد همواره از دانش روز بهره گرفته است، تصریح کرد: در صورت بستر مناسب، آمادگی تهیه دستگاه تولید پارچه ابریشم و گسترش زنجیره صنعت نوغان را در استان داریم تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای محرومین، موجبات رونق اقتصادی در استان فراهم شود.
گفتنی است در این نشست مدیران کل استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نقطه نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون احیای صنعت نوغان در کشور بیان کردند.
لازم به ذکر است، در پایان این نشست از راهبر شغلی منتخب کمیته امداد استان گیلان در عرصه پرورش پیله ابریشم و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، مدیران کل و معاونین اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان های فعال در این عرصه از سوی مدیرعامل شرکت صنعت آفرینان امداد تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.