کد خبر : 4813
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

استاندار گیلان در همایش شهرهای خلاق خوراک کشور: انتخاب رشت بعنوان شهر خلاق خوراکی فرصتی برای معرفی ظرفیت گیلان است

استاندار گیلان در همایش شهرهای خلاق خوراک کشور: انتخاب رشت بعنوان شهر خلاق خوراکی فرصتی برای معرفی ظرفیت گیلان است
گیلان در فرهنگ، ادبیات، شعر و علم توانسته مردان و زنانی را تربیت کند که آوازه ایران و جهان هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت حضور رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا، گفت: انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق ظرفیتی مهم برای سراسر استان گیلان است تا از این طریق بتوانیم به معرفی دیگر ویژگی‌های منطقه ما در عرصه‌های دیگر بپردازیم.
اسدالله عباسی در همایش شهرهای خلاق خوراک کشور با بیان اینکه گیلان از نظر میراث فرهنگی دارای قدمت بسیار طولانی قبل از اسلام است، اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی دارای ویژگی بسیار خوبی است که هرساله گردشگران بسیاری را جذب این استان می‌کند.
وی با اشاره به نقش قابل تامل گیلانیان در فرهنگ غنی ایران اسلامی گفت: گیلان در فرهنگ، ادبیات، شعر و علم توانسته مردان و زنانی را تربیت کند که آوازه ایران و جهان هستند.
استاندار گیلان، صنایع دستی را یکی از ویژگی‌های بارز این استان در راستای توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: رشتی دوزی حتی در سطح جهانی بی‌نظیر است زیرا وقتی سفرای کشورهای مختلف به این استان سفر می‌کنند مجذوب این هنر گیلانیان می‌شوند.
عباسی ادامه داد: دیگر هنر ناب مردان و بانوان گیلانی چادر شب بافی است که باید برای جهانیان و نسل جدید معرفی شود.
وی با بیان اینکه خودکفایی در اشتغال از گذشته مورد تاکید روستائیان بوده است، گفت: بسیاری از لباس‌های گیلانیان در گذشته توسط مادران این مرز و بوم دوخته می‌شد که نشان دهنده خودکفایی منطقه بوده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش برجسته گیلان در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بیان کرد: گیلانی‌ها ریشه در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دارند و در برهه‌های مختلف در مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کرده‌اند که نمونه بارز آن مبارزات میرزا کوچک خان جنگلی می‌باشد.
عباسی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت حضور رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق غذا، گفت: انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق غدا یک ظرفیت برای گیلان است تا از این طریق بتوانیم به معرفی دیگر ویژگی‌های استان در عرصه‌های دیگر بپردازیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.