کد خبر : 13785
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

معصومه نیک‌کار

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان گیلانی در 5 ماه ابتدای سال

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان گیلانی در 5 ماه ابتدای سال
حضور بیشتر زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی موجب بازگشت مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
زندانیان گیلانی هم‌اکنون در ۹۲ کارگاه فعال فرش بافی، پرورش دام و طیور، ساخت سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت سازی، لنت ماشین و مزارع برنج و …. مشغول بکار هستند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، جلسه شورای اداری زندان‌های گیلان با حضور مدیر کل، معاونان، روسای ستادی و روسای زندان‌های تابعه به منظور تشریح مهمترین عملکردها و تبیین خط مشی اولویت هاسازمانی برگزار شد.
رضا محمدی اصل با بیان اینکه بیش از 40 درصد زندانی در ۵ ماه گذشته با حضور در کلاس‌های مهارت آموزی زندان‌ها آموزش دیده اند گفت: زندانیان در ۵ ماه نخست سال بیش از ۸ میلیارد تومان با تولید و کار در زندان و کارگاه‌های تولیدی حقوق دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه چتر حمایتی با اشتغال می‌تواند برای خانواده زندانیان گسترانده شود، گفت: زندانیان گیلانی در ۹۲ کارگاه فعال فرش بافی، پرورش دام و طیور، ساخت سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت سازی، لنت ماشین و مزارع برنج  مشغول بکار هستند و با تمهیدات انجام شده توانستیم با کمک موثر مقامات قضایی بیش از هزار و ۱۱۳ زندانی را برای اشتغال به این کارگاه‌های اعزام کنیم که این کار می تواند برای زندانیان و خانواده‌هایشان امنیت روانی ایجاد نماید
مدیر کل زندان‌های گیلان همچنین با اشاره به اینکه ۵۳۳ نفر از زندانیان اشتغال نشسته(فعالیت هایی نظیر توربافی، جوراب‌بافی و سبد بافی) مشغول به کار هستند خاطرنشان کرد: حضور بیشتر زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی موجب بازگشت مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده خواهد شد.
رضا محمدی اصل ضمن تقدیر و تشکر از انجمن های 13 گانه زندان ها و بنیاد تعاون گیلان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان کمک بزرگی برای رفع نیازهای مادی خانواده زندانی‌ها و برگشت آن‌ها به جامعه است، گفت: دستگاه قضا در اعطای رأی کار و اعزام زندانیان به مراکز کارگاهی برای تامین امنیت و آرامش روانی و اجتماعی زندانی و خانواده آن‌ها نقش موثری دارد.
محمدی اصل به جایگاه و اهمیت حرفه آموزی و اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد:مهارت آموزی زندانیان گیلانی با همکاری و حضور کارآفرینان و خیران تحقق یافته است.
وی همچنین از آمادگی اداره کل زندان برای ارایه تسهیلات مناسب در راستای ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های مختلف در استان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف کمک به توانمند سازی زندانیان و حفظ و صیانت از کانون خانواده زندانی‌ها انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.