کد خبر : 4709
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

خبر خوش برای تولیدکنندگان مناطق آزاد؛ مشکل تخصیص ارز برطرف شد

خبر خوش برای تولیدکنندگان مناطق آزاد؛ مشکل تخصیص ارز برطرف شد
تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی امکانپذیر می‌باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
با پیگیری‌های مجدانه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسأله تخصیص ارز تولیدکنندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برطرف شد.
طی بخشنامه شماره ۷۰۱۰۳ مورخ ۲۹ خردادماه بانک مرکزی، واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارز نیمایی دریافت می‌کنند.
در این بخشنامه آمده است اصلاحیه قسمت (ه) بخشنامه شماره ۴۱۲۱۶ /۰۲ مورخ ۲۷/۲/۱۴۰۲ و بندهای ذیل بند ۱۲ از قسمت کلیات بخش یادشده جهت جایگزینی با صفحات متناظر قبلی (صفحات ۲۳۳۵) ایفاد می‌گردد.
در شرح اصلاحیه قسمت (ه–) آمده است که:
۱- واردات کالا و کالا – خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی با انجام ثبت سفارش یا ثبت آماری (در صورت ایجاد بستر لازم از طریق سامانه جامع تجارت) صرفا حسب مجوز صادره توسط شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رعایت سایر قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.
۲- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا – خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای تولیدی مستقر در مناطق مذکور، از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی امکانپذیر می‌باشد.
۳- تامین ارز به منظور واردات کالا و کالا – خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی، توسط واحدهای غیرتولیدی از محل ارزهای در دسترس به استثنای منابع بانک مرکزی و نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) امکانپذیر می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.