کد خبر : 4627
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

رئیس واحد CNG منطقه گیلان: نظارت با حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در جایگاه‌ها

رئیس واحد CNG منطقه گیلان: نظارت با حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در جایگاه‌ها
تمام تلاش ما در استان گیلان، افزایش سهم سوخت گاز طبیعی در سبد سوخت جامعه است

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس واحد CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در جلسه با رئیس هیات مدیره مهام سیال ویرا با ابراز خرسندی از افتتاح اولین آزمایشگاه کالیبراسیون در خطه شرق گیلان، لزوم ارائه سوخت با کیفیت مناسب و کمیت دقیق در جایگاه‌های CNG استان را به خدمات کالیبراسیون مرتبط دانست.
مهندس سید سعید انصاری با ارائه آمار در خصوص جایگاه‌های گاز طبیعی واقع در گیلان افزود: در استان گیلان ۱۰۰ جایگاه‌ CNG واقع شده‌اند که ۶ باب از این جایگاه‌ها دارای دو دستگاه‌ کمپرسور هستند و از این‌ تعداد فقط ۲ کمپرسور (جایگاه گل‌آور انزلی و جایگاه شهرداری صومعه‌سرا ۲) غیرفعال هستند که پیگیر رفع مشکلات حقوقی و فنی این دو جایگاه‌ جدی تر از گذشته هستیم.
وی ادامه داد: مالکیت این تعداد جایگاه‌ها به طور مساوی ۵۰ عدد کمپرسور در اختیار شهرداری و ۵۰ عدد کمپرسور هم در اختیار جایگاه‌های شخصی استان قرار دارد که طبق آمار شهر رشت با ۱۴ جایگاه CNG در قالب ۱۸ دستگاه کمپرسور ، بیشترین تعداد کمپرسور فعال را شامل می‌شود.
رئیس واحد CNG منطقه گیلان با اشاره به آمار جالب از رتبه‌بندی استان‌های کشور در مصرف ماهیانه سوخت گاز طبیعی، بیان داشت: در میزان تقریبی و میانگین مصرف ماهیانه گاز طبیعی در جایگاه‌های CNG استان گیلان به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد که با وجود وسعت کوچک استان ما، اما گیلان از نظر میانگین مصرف گاز طبیعی بعد از مناطق پرجمعیت و وسیع کشور نظیر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس در رتبه ششم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما در استان گیلان، افزایش سهم سوخت گاز طبیعی در سبد سوخت جامعه است و از طرفی که گیلان یک استان توریستی است و به دلیل تفاوت نه‌چندان زیاد هزینه سوخت CNG با بنزین، مسافران معمولا از گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند.
مهندس انصاری گفت: از خرداد ماه ۱۳۹۹ و با اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی و مسافربری تا به امروز بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۰۰ خودرو به بخش ناوگان حمل و نقل عمومی گاز سوز استان گیلان افزوده شده است که قطعا با اینگونه سیاست‌های جدید دولت در آینده از میزان کنونی کارکرد روزانه ۹ ساعت کارکرد تجهیزات در جایگاه‌های CNG گیلان، این قابلیت تا ۱۸ ساعت و حتی بیشتر امکان افزایش خواهد داشت؛ همانگونه که در سال ۹۸ با افزایش قیمت بنزین ما شاهد رشد ۳۰ درصدی مصرف گاز طبیعی توسط عموم بودیم.
انصاری در خصوص زمزمه‌های گسترش LPG در دستور کار دولت خاطرنشان کرد:اطلاعات کلیه خودروهای گاز سوز در سامانه اتحادیه سوختهای جایگزین و خدامات وابسته ثبت گردیده و امکان ثبت نام مجدد این خودروها در سامانه مذکور به منظور دریافت سهمیه LPG امکانپذیر نمی‌باشد. پس فعالان صنعت CNG در این خصوص نگران نباشند.
رئیس واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت:در خصوص ارائه خدمات به عموم جامعه، تمام هدف ما این است تا سوخت CNG با کیفیت عالی و کمیت استاندارد به مردم برسد و این ممکن نمی‌شود جز آنکه کالیبراسیون و آزمون‌های اجرایی در تجهیزات اندازه‌گیری موجود در جایگاه‌ها با دقت لازم و در زمان مقرر انجام بگیرد و از تمام آزمایشگاه‌های کالیبراسیون از جمله آزمایشگاه مهام سیال ویرا در ابتدای مسیر فعالیت انتظار دقت و اجرای دقیق دستورالعمل‌های کالیبراسیون و بهره‌گیری از تجهیزات مرجع مناسب را در جایگاه‌ها خواهم داشت و سعی داریم تا روز به روز و با هماهنگی دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظارت بیشتری بر عملکرد آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در جایگاه‌های سطح استان داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.