کد خبر : 3231
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

قاچاقچیان اشجار جنگلی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل دستگیر شدند

قاچاقچیان اشجار جنگلی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل دستگیر شدند
تعدادی از عوامل تخریب منطقه تحت شناسایی قرار گرفته و منبعد در صورت مشاهده هر گونه تخریب در پناهگاه لوندویل بدون هیچگونه اغماضی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست اداره محیط‌زیست شهرستان آستارا از دستگیری و بازداشت دو نفر از قاچاقچیان چوب آلات جنگلی درپناهگاه حیات وحش لوندویل خبر داد.به گزار‌ش اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط‌زیست گیلان محمد رضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشات واصله مردمی و همچنین گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی شهرستان از پناهگاه حیات وحش لوندویل در یک اقدام غافلگیرانه دو تن از چهارنفر حاضر در محل وقوع جرم دستگیر و سایر متخلفین از محل متواری شدند.
سلامی در ادامه افزود :متخلفین بصورت غیر قانونی اقدام به قطع چند اصله درخت لرگ و اوجا نموده بودند که در حین نقل و انتقال چوب آلات مقطوعه با همکاری گروهای مردمی و یگان محیط زیست و منابع طبیعی آستارا دستگیر و چوب آلات مقطوعه و ادوات جرم آنها نیز توقیف و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف تحویل مراجع قضایی گردید.
سرپرست اداره محیط‌زیست آستارا افزود قطع درختان جنگلی تاراج بردن منابع طبیعی بشمار می‌رود که تبعات منفی جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد خواهد کرد. ایشان ضمن هشدار به تخریب کنندگان محیط زیست اعلام کرد تعدادی از عوامل تخریب منطقه تحت شناسایی قرار گرفته و منبعد در صورت مشاهده هر گونه تخریب در پناهگاه لوندویل بدون هیچگونه اغماضی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
سلامی در پایان از مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش درخواست کرد با مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات چوبی حاصل از آن مراتب را به اداره محیط زیست یا سامانه ۱۵۴۰ در اسرع وقت گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.