کد خبر : 11557
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

معصومه نیک کار

هم‌زیستی زیبای انسان و جوجه تیغی

هم‌زیستی زیبای انسان و جوجه تیغی
آقای خرسندی بعد از بازنشستگی به استان زادگاه خود برگشته تا در زمین پدری با حفظ  کاشت برنج ،سالهای زندگی پدر و مادر را دوباره احیاگری کند.

به گزارش پویشگران گیل:
حیوانات در طول تاریخ همیشه از بهترین و بی ­آلایش‌ترین دوستان انسان به شمار ­آمده ­اند و بخش مهمی از زندگی آن‌ها را تشکیل داده­
اند. هر روز خبرهای مختلفی درباره‌ی افزایش سرعت تخریب محیط زیست می‌شنویم. محیطی که متعلق به تمام موجودات زنده است، نه فقط انسان‌ها. اما ما بدون توجه به آنچه در حال وقوع است با سرعتی سرسام‌آور تمام منابع زمین را مصرف می‌کنیم. جنگل‌ها و مراتع را در جهت تامین علوفه‌ی دام از بین می‌بریم، از اعماق آب‌ها آبزیان را شکار می‌کنیم، از دل زمین نفت استخراج می‌کنیم، هر روز دی‌اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنیم.
تمام این فعالیت‌های ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جهت از بین بردن محیط زیست است. یکی از پیامدهای زیان‌بار این فعالیت‌های انسان، کوچک و کوچک‌تر شدن قلمرو محل زندگی سایر موجودات زنده‌ی زمین است. جمعیت ما به سرعت افزایش و جمعیت آن‌ها به سرعت کاهش می‌یابد. این نزاع کاملا نابرابر است زیرا انسان همیشه دست برتر را در آن داشته است.
مناطق مختلفی از جهان هستند که حیات‌وحش آن به سمت هم‌زیستی با انسان‌ها تغییر مسیر داده است، گویی دریافته‌اند که باید دست از نزاع بردارند تا بتوانند به بقا ادامه دهند. از میمون‌های شهر جایپور در هند گرفته تا طوطی‌های طوق صورتی در تهران. اگر کمی به این رفتار با دید متفاوتی بنگریم متوجه خواهیم شد که هم‌زیستی ما با حیوانات می‌تواند جالب و جذاب باشد.
آقای بهمن خرسندی یکی از انسان های دوستدار حفظ محیط زیست است
، سالها در صنعت چینی سازی با مهارت،تولیدات ارزنده ایجاد کرده است و صنعتکاران زیادی را در شهرهای مختلف مثل: ساوه و اصفهان و قم و رشت آموزش داده تا با هنر و توانایی رزق حلال بدست آورند. سرزندگی و شادی و تکاپو سرلوحه زندگی اش است.همسرش مدتهای مدیدی است با بیماری ناشی از یک حادثه دست و پنجه نرم میکند اما تمام همیت او برای بهبود همسر و مداوای همراه زندگی اش باعث جدای وی از طبیعت نشده است.
آقای خرسندی بعد از بازنشستگی به استان زادگاه خود برگشته تا در زمین پدری با حفظ  کاشت برنج و محصولات باغی ،سالهای زندگی پدر و مادر را احیاگر باشد.
وی با کاشت انواع درختان میوه و کشت صیفی جات و نگهداری مرغ و جوجه تلاش میکند تا در کنار تامین مایحتاج روزانه از زندگی ماشینی و هرچیزی که به طبیعت ضربه می زند، جلوگیری کند و به معنی واقعی دوستدار محیط زیست‌ است و چند روزی است در حیاط خانه میزبان جوجه تیخی مادری است که فرزندی نوزاد دارد و بدون دعوت به باغ وی آمده و ایشان با فراهم آوردن امکان زیست مناسب ، تلاش دارد تا این جاندار به حیات ادامه دهد.
با صدای صوت آقای خرسندی جوجه تیغی مادر به سمت او میاید تا غذای خود را از میزبان بپذیرید. شعار این نیک مرد رودسری، حمایت از موجودات خالق است تا با حفظ آنان محیط زیستمان زیباتر شود.باشد تا در این چند صبای زندگی با مهربانی ها، دنیای زیباتری برای همه موجودات کره زمین بسازیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.