کد خبر : 6112
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵

معاون آب منطقه ای گیلان خبر داد؛ آغاز مرحله پنجم آبگذاری کانال‌های مناطق شرق گیلان

معاون آب منطقه ای گیلان خبر داد؛ آغاز مرحله پنجم آبگذاری کانال‌های مناطق شرق گیلان
با توجه به افزایش آب کانال‌های آبیاری و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، شهروندان و مسافران از نزدیک شدن به حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی خودداری کنند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به آغاز مرحله پنجم آبگذاری کانال‌های مناطق شرق گفت: آبگذاری در این کانال‌ها از امروز آغاز شده و تا ۸ روز ادامه دارد.
محمدجواد خانی اظهار کرد: آبگذاری مرحله پنجم کانال راست سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق شرق گیلان از صبح امروز آغاز شده و به مدت ۸ روز ادامه دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: برای تأمین آب شالیزارهای شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر، کانال سمت راست سد سنگر برای پنجمین بار از صبح امروز آبگذاری شد.
خانی پور ادامه داد: پنجمین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر که برای تأمین آب شالیزارهای رشت،خمام و بخش‌های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء آغاز شده بود، ۲۲ تیرماه به پایان می‌رسد و آب این کانال برای ۴ روز قطع است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی از سوی شالیکاران ادامه داد: با توجه به افزایش آب کانال‌های آبیاری و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، شهروندان و مسافران از نزدیک شدن به حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی خودداری کنند.
خانی پور تصریح کرد: در هر مرحله از آبگذاری، ۴ روز دریچه‌های چپ و راست سد سنگر به صورت همزمان باز است که بر این اساس از امروز تا ۲۲ تیر ماه آبگذاری برای کشاورزان شرق و مرکز استان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.