کد خبر : 321
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

شهیدسرلشکر حسین فرزانه ،افسر شجاع،خلبان بی‌بدیل و نماد صلابت و قهرمانی است

شهیدسرلشکر حسین فرزانه ،افسر شجاع،خلبان بی‌بدیل و نماد صلابت و قهرمانی است

به گزارش پویشگران گیل: گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر و یادواره آخرین شهید خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر حسین فرزانه در مسجد جامعه ماسال با حضور سرهنگ خلبان رحمانی جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، فرماندار ماسال و نیروی های نظامی و انتظامی و خانواده

به گزارش پویشگران گیل: گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر و یادواره آخرین شهید خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر حسین فرزانه در مسجد جامعه ماسال با حضور سرهنگ خلبان رحمانی جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، فرماندار ماسال و نیروی های نظامی و انتظامی و خانواده شهدا برگزار شد.
سرهنگ خلبان رحمانی جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دیار آخرین شهید هوانیروز خلبان حسین فرزانه که در سی و یکم تیرماه ۶۷ در عملیات مرصاد به شهادت رسید اظهار کرد؛خلبان فرزانه از تیزپروازان با ایمان و دلیر هوانیروز بود که خدمات بی‌شماری در انقلاب و جنگ از خود نشان داد و امروز ما به پاس این رشادت در دیار سرسبز ماسال حضور و در گلزار شهدای ماسال با نثار گل به این شهید ادای احترام نمودیم .
جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ارزش شهادت و شهید را بدانیم گفت:ویژگی شهید و شهادت باید  توسط انسان درک شود و بعد شهید شویید و  نام شهید و  همه آنان که به خاطر خاک و ارزشها دفاع می کنند همیشه جاوید و سرافراز خواهد بود.
رحمانی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و این جایگاه در تاریخ زنده است،گفت؛ اگر به ۴۰۰ سال پیش  و وقایع کربلا بنگریم می‌بینیم در کربلا حسین(ع) به شهادت رساندند و سر  بر نیزه و بر بدن‌ها با  اسبان تاختند و بدنها را تکه تکه نمودند ولی نام حسین درخشان و این عظمت و اقتدار شهید است.
جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت:امروز نیروی مسلح با وحدت و همدلی در ایجاد امنیت پایدار تلاش می کنند و همگان بدانند ارتش و نیروی امنیت تحت فرامین رهبری جان فشانی می کند تا امنیت که اساسی ترین اصل جامعه است  همچنان باقی بماند.
رحمانی به دستاوردهای ارتش در روز ارتش که توسط رسانه ملی با تصاویر بازگو شد اشاره و افزود: توان نظامی ارتش  ایران در آسمان و زمین و در دریاها زبانزد  جهانیان است.
سرهنگ رحمانی به شهید این شهرستان شهید حسین فرزانه که از نگاه همرزمانش «شهید سرلشکر حسین فرزانه »افسر شجاع ،خلبان بی بدیل و نماد صلابت و قهرمانی بود اشاره و افزود: هوانیروز توسط خلبانان شجاع  چون  شهید فرزانه که جزو زبده‌ترین خلبانان بالگرد کبرا باتجربه هشت‌ساله جنگ کلاسیک در بین ارتشیان جهان حرف برای گفتن داشت و شهید سیاد شیرازی،شهید دوران و شهید خلعتبری و فرزانه ها… به جایگاه خود رسیده است.
وی تصریح کرد؛ ارتش در راستای خدمت به مردم کار می کند و این اقتدار در سایه وحدت همدلی و برادری که در نیروی مسلح است  نتیجه داده و عملیاتی که در خرمشهر توسط ارتش و سپاه انجام شد در سایه یک دستور و یک فرماندهی که  اهداف نظام و نیروی مسلح بود به پیروزی رسید.
جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ارتش را مردمی ترین نهاد به گفته رهبری  خواند و گفت:در نیروی مسلح باید فرزندانی مانند شهید همت ،شهید شیرازی خرازی ،سردار سلیمانی و خلعتبری ها … تربیت شوند تا ایران جاودانه بماند و این یعنی ارتشی با شجاعت بی بدیل و کارآمددر نظام که آوازه اش در دنیا ببیچده است.
وی با ذکر خاطره ای از شهید حسین خلعتبری که خلبان فانتوم بوده و وقتی می‌خواستند خبر شهید را  به مادر بدهند هرکس چیزی گفت و مادر شهید می گوید پسرم خلبان جنگنده بود من خواب دیدم حسین من سر ندارد و این شهید پدر نداشت و زمانی که بدنیا آمد پدر نام حسین بر او نهاد و  وقتی موشک به هواپیمای این شهید اثابت میکنه سر حسین از تنش جدا شده و بدنش در هواپیما تکه تکه  و سوخته بود  و اینگونه مردان بزرگ در مقابل اماج حملات دشمن ایستادند.
جانشین مرکز اموزش هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ارتش  با این شعر به سخنرانی خود پایان داد.

منبع:پایگاه خبری صفیر گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.