کد خبر : 1437
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

نماینده ملی کانون پرورشی در گیلان خبر داد: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری  در راه گیلان 

نماینده ملی کانون پرورشی در گیلان خبر داد: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری  در راه گیلان 

به گزارش پویشگران گیل: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها‌ است. به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل‌ میرعظیمی با اعلام این خبر گفت: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز‌های ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال جاری هم‌زمان

به گزارش پویشگران گیل: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ میهمان گیلانی‌ها‌ است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل‌ میرعظیمی با اعلام این خبر گفت: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز‌های ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال جاری هم‌زمان در مناطق کم‌تر برخوردار و گردش‌پذیراستان گیلان به  اجرای برنامه‌‌ می‌پردازد.
مدیر‌کل کانون استان گیلان هدف از این حرکت فرهنگی‌،هنری را ارایه فعالیت‌های هدف‌مند و نشاط‌ آفرین خواند و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در «قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار»، از دیگر اولویت‌ها به ‌شمار‌ می‌رود.
وی در همین ارتباط‌ توضیح‌داد: حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون‌بر آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها،نمایشی از هم‌گرایی فرهنگی است و استانداری، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دیگردستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ استان، نقش به‌سزایی در پیش‌برد این حرکت فرهنگی برعهده‌دارند.
نماینده ملی کانون پرورشی در گیلان افزود: معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری، اجرای قصه‌گوی، پخش نماهنگ، هنر‌نمایی مجریان فعال در عرصه کودک ونوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه‌های است که با حضور تماشاخانه‌های و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می‌شود.
سید‌جلیل میرعظیمی در ادامه به محل حضور  دو دستگاه تماشاخانه و مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اشاره و اظهار‌کرد: اجرای این تماشاخانه‌ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری، با حضور در شهرستان‌های رودسر و لنگرود آغاز می‌شود و با اجرای  نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت‌های فرهنگی همراه خواهد‌بود.
وی اضافه‌کرد: در همین‌روز، دیگر تماشاخانه‌ سیار کانون به غرب استان گیلان سفر‌ می‌کند و افزون بر اجرای فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، نمایش‌»حیاط‌ خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه‌سرا را روی صحنه‌ می‌برد.
میرعظیمی درهمین‌حال از برنامه‌های دومین روز حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در گیلان سخن‌به‌میان‌ آورد و اظهار‌ رد: طی این روز، یک دستگاه تماشاخانه‌ به شهرستانهای رضوانشهر و بندرانزلی می‌رود و در راستای اجرای برنامه‌های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش‌های «حیاط‌خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه‌مندان خواهد‌بود.
این مدیر‌ فرهنگی هم‌چنین، از استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در پیاده‌راه فرهنگی(میدان شهدای ذهاب) شهر رشت خبر داد و گفت: اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه‌هایی است که برای مخاطبان اجرا‌ می‌شود.
وی در پایان از اجرای  تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره ۱ کانون رشت و از اجرای نمایش‌های  «نهالی‌که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد و افزود: ایثار و شهادت محور موضوعی این آثار محسوب‌می‌شود.
غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط‌بخشی و ارتقای آگاهی‌های آینده‌سازان و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر برخوردار، ازجمله اهداف متولیان تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمار‌ می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.