کد خبر : 1654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

خانواده‌های گیلانی برای سنجش سلامت نوآموز خود نامنویسی کنند

خانواده‌های گیلانی برای سنجش سلامت نوآموز خود نامنویسی کنند
ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان برخلاف سال های گذشته خانواده‌ها باید برای نام‌نویسی اقدام کنند.
رقیه کریمی با تاکید بر ضرورت نامنویسی نوآموزان توسط خانواده‌ها برای تحت پوشش قرارگرفتن در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی اظهار کرد:خانواده‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن نوآموزان خود باید حتما در سایت http://my.medu.ir ثبت نام کنند. سال‌های گذشته مدیران مدارس این کار را انجام می دادند اما براساس برنامه ریزی امسال خانواده‌ها باید برای نام ‌نویسی اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه با ثبت‌نام در سامانه یاد شده، خانواده‌ها از روز، ساعت و پایگاه برای سنجش سلامت فرزند خود مطلع می ‌شوند، اضافه کرد: براساس آمار تا31 فروردین ماه سال جاری، نوبت گیری برای سنجش 15هزار و 657 نوآموز توسط خانواده هایشان انجام شد که تاکنون ۶ هزار و 500 نفر سنجش شدند.
کریمی با بیان اینکه 21 مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و 19 پایگاه مدرسه‌ای در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان فعال است، افزود: در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به صورت هماهنگ کشوری امسال علاوه بر پایگاه‌ها، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری نیز برای اجرای این طرح شامل سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی فعال شده‌است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطر نشان کرد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان به صورت هماهنگ کشوری از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا 10 خرداد ماه امسال ادامه دارد، این طرح در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌گیرد و نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شود.
وی بیان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.
استان گیلان دارای افزون بر 370 هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.