کد خبر : 5299
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: طراحان مد و لباس الگوی اسلامی گیلان تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: طراحان مد و لباس الگوی اسلامی گیلان تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
شهرهای گیلان به لحاظ بصری باید مبلّغ حجاب و عفاف باشند و به بهترین و زیباترین طرح‌ها در این زمینه تجهیز شوند. ثقتی اقدامات انجام شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پرداخت تسهیلات کم‌بهره و همراه با تنفس به تولیدکنندگان و طراحان حوزه حجاب و عفاف در این استان خبر داد و گفت: این طرح با همراهی استانداری گیلان در حال اجراست تا بسترهای قانونی برای عرضه لباس‌های مناسب در این حوزه فراهم شود.
رضا ثقتی افزود: قانونگذار ظرفیت قانونی بسیار بالایی را در اختیار کارگروه مد و لباس گیلان قرار داده‌ است و در این راستا برنامه‌هایی برای تولید،گسترش و عرضه البسه متناسب با حجاب و عفاف در این استان راه‌اندازی می‌شود که یکی از بزرگترین اقدامات در این بخش برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب است.
وی یکی دیگر از اقدامات این کارگروه را حمایت از تولیدکنندگان و طراحانی دانست که در این حوزه فعالیت می‌کنند و تصریح کرد: گیلان به لحاظ فروشگاه‌های عرضه کالاهای عفاف و حجاب با محدودیت و پراکندگی فروشگاهی مواجه است و بدنبال راه‌اندازی هایپر دائمی حجاب با حمایت و همراهی سرمایه گذاران ملی و استانی می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود:تقاضای بسیاری از سوی مردم در حوزه البسه مومنانه وجود دارد و جامعه مومنه و ایمانی ما بدنبال تهیه لباس مناسب است که نمایشگاه و هایپرحجاب می‌تواند پاسخ مناسبی به درخواست این خانواده‌ها باشد.
وی همچنین با اشاره به احداث نگارخانه دائمی طراحی و تولید لباس در این استان گفت:این نگارخانه می‌تواند مرکزی برای تبادل‌نظر بین طراحان و سرمایه گذاران باشد و سرمایه گذار با حضور در نگارخانه می‌تواند بر روی لباس طراحی شده سرمایه گذاری کند.
وی در ادامه خواستار افزایش و غنا بخشیدن به ظرفیت بصری شهرها در بخش حجاب و عفاف شد و افزود: شهرهای گیلان به لحاظ بصری باید مبلّغ حجاب و عفاف باشند و به بهترین و زیباترین طرح‌ها در این زمینه تجهیز شوند.
ثقتی اقدامات انجام شده را به فال نیک گرفت و گفت: به زودی نمایشگاهی از 20 تا 22 اردیبهشت با حضور 80 برند ملی در استان گیلان راه اندازی می‌شود ودر جشنواره فجر امسال رویداد ملی مد و لباس فجر برای حمایت از تولید کننده و طراح لباس حوزه حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.