کد خبر : 5456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

استاندارگیلان:واحدهای تولیدی تسهیلات دریافتی را باید صرف تولید کنند

استاندارگیلان:واحدهای تولیدی تسهیلات دریافتی را باید صرف تولید کنند
باید برای واحدهای تولیدی متخلف در این زمینه در بخش‌هایی از جمله سرمایه در گردش محدودیت ایجاد شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی در استان تسهیلات دریافتی در راستای رونق تولید را حتما و فقط باید صرف این بخش کنند، گفت: بدین منظور باید نظارت‌های جدی در این حوزه انجام و در اسرع وقت جلساتی با این موضوع و ارزیابی وضعیت برگزار شود.
اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان اظهار کرد: بخشی از واحدهای تولیدی به معنای واقعی به کار و تولید مشغول بوده، بیمه و حقوق نیروها را به موقع پرداخت کرده و فرار مالیاتی ندارد اما برخی اینگونه نیستند که باید به این موارد توجه جدی شود.
وی با تاکید بر اینکه در ارائه تسهیلات در راستای رونق تولید باید شایستگی تولید کننده اثبات شود، اضافه کرد: تسهیلات فقط باید به واحدهای تولیدی فعال پرداخت شود ضمن اینکه راستی آزمایی درباره نحوه مصرف تسهیلات دریافتی هم انجام شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه انحرافات واحدهای تولیدی در ارتباط با دریافت تسهیلات مربوط به رونق تولید و عدم استفاده از آن در جای خود باید با بررسی‌ها و پی‌گیری‌های لازم گزارش داده شود، خاطرنشان کرد: باید برای واحدهای تولیدی متخلف در این زمینه در بخش‌هایی از جمله سرمایه در گردش محدودیت ایجاد شود.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید عنوان کرد: مساله اقتصادی برای ما مهم است، نبض اقتصادی و بازار در دست بانک‌ها است از این رو از بانک ها انتظار همکاری و تعامل خوبی داریم.
استاندار گیلان با اشاره به شعار راهبردی سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: هر چه تولید بیشتر شود هزینه کاهش یافته و تورم مهار می‌شود از این رو تحقق شعار سال در گرو حمایت از تولیدکننده است.
وی در ادامه به ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف تولیدی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضای کشورهای منطقه برای محصولات واحدهای تولیدی در استان، باید به تولید برای ارتقا کمی و کیفی کمک کرده و تولیدات صادرات محور را مورد حمایت قرار دهیم.
عباسی بیان کرد: در حوزه مهار تورم هم باید بتوانیم در راستای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، فزونی تولید، کاهش هزینه‌های این بخش و ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تولید از مبدا تا مقصد حلقه های منسجم و مرتبط را با هم صحیح مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه نیاز است بانک ها منابع خود را در راستای تولید هدف‌دار کرده و به این بخش سوق دهند، اظهار کرد: بانک‌ها باید به متقاضیان شایسته معرفی شده از سوی کارگروه، تسهیلات ارایه کرده و تولیدات دانش بنیان نیز محور عمل قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از مدیران برخی بانک های استان تصریح کرد: چرا باید بین آمار متقاضیان معرفی شده به بانک ها و دریافت کنندگان تسهیلات فاصله وجود داشته باشد، این مهم و چرایی آن نیز باید بررسی شود.
وی با اشاره به برنامه‌ ها و بازدیدهای هفتگی خود از شهرستان های مختلف استان خاطر نشان کرد: در جریان این بازدیدها مشاهده زمین های متروکه در کنار بنگاه های تولیدی را نمی پذیرم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.