کد خبر : 10068
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

۹۷ درصد مجموع درآمدهای استان گیلان در ۱۴۰۱ محقق شد

۹۷ درصد مجموع درآمدهای استان گیلان در ۱۴۰۱ محقق شد
چهار درصد عدم تحقق درآمدها ریشه در مالیات بر ارزش افزوده دارد.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه مجموع درآمدهای استان در سال 1401 رقمی حدود پنج هزار و 538 میلیارد تومان بود از تحقق 97 درصدی درآمدهای استان در این سال خبر داد.
علیرضا نوروزی بهمبری گفت: رقم مصوب پیش بینی شده در قانون بودجه 1401 پنج هزار و 711 میلیارد تومان بود که با تحقق 97 درصدی آن توانستیم به 100 درصد هدف پیش بینی شده دست یابیم.
وی، علت تحقق نیافتن سه درصد باقیمانده درآمدهای استان را ناشی از بالا بودن رقم مصوب در قانون بودجه برگرفته از برخی ظرفیت‌های محقق نشده استان اعلام کرد و افزود: رشد درآمدهای استانی در 1401 نسبت به سال ماقبل 58 درصد بوده است.
وی یادآوری کرد: نگاه ما به درآمدهای استانی شامل 2 بخش مالیات محور و درآمد استانی سایر دستگاه‌هاست که در بخش درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم طبق هدف قانون بودجه 1401 باید به رقم پنج هزار 435 میلیارد تومان می‌رسیدیم که پنج هزار و 224 میلیارد تومان آن محقق شد.
نوروزی، درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان را 96 درصد عنوان و بیان کرد: درآمدهای مالیاتی استان گیلان نسبت به سال 1400 رشدی 57 درصدی داشت.
وی اضافه کرد: در بخش درآمد سایر دستگاه‌ها نیز رقم مصوب حدود 227 میلیارد تومان بود که 314 میلیارد تومان وصول شد و در عمل 13 درصد بیشتر از رقم هدف قانون بودجه که نسبت به سال ماقبل (که رشد ۸۴ درصدی داشت) را تحقق بخشیم.
وی دلیل اصلی عدم تحقق 100 درصدی درآمدهای استانی را ریشه در درآمدهای مالیاتی دانست و گفت: چهار درصد عدم تحقق درآمدها ریشه در مالیات بر ارزش افزوده دارد.
وی رقم مالیات بر ارزش افزوده را قابل توجه اعلام کرد و اظهار کرد: رقم پیش بینی شده برای مالیات بر ارزش افزوده 2 هزار 106 میلیارد تومان بود که هزار و 425 میلیارد تومان آن محقق شد و این امر نشان دهنده درصد قابل توجهی از عدم تحقق است.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال 1402 کاستی‌های منبعث از مالیات بر ارزش افزوده جبران شود و رقم‌های پیش‌بینی برای درآمدهای استان گیلان تحقق یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.