کد خبر : 25386
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

نماینده عالی دولت در خمام:

کتابخانه‌های عمومی امروز مرجع ارزشمند اطلاعاتی برای فرهیختگان است

کتابخانه‌های عمومی امروز مرجع ارزشمند اطلاعاتی برای فرهیختگان است
گرامیداشت سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی و هفته منابع طبیعی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و همچنین هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان خمام با حضور سرپرست فرمانداری برگزار شد.
مهندس حسن آدمیت سرپرست فرمانداری خمام  در این مراسم گفت:درجهت ارج نهادن و حفظ سنت پسندیده درختکاری و حفاظت و حمایت از منابع و مراتع ملی در تقویم جمهوری اسلامی ایران از پانزدهم تا بیست ودوم اسفندماه به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
فضای سبز و پوشش گیاهی دارای فواید بسیار زیادی است که علاوه بر ایجاد منظر و زیبایی و سرسبزی در هر منطقه باعث تولید اکسیژن و جلوگیری از آلایندگی می‌شود و بر سلامت روحی و جسمی انسان‌ها و ایجاد نشاط و شادابی نقش بسزایی دارد.
جنگل‌ها و عرصه‌های ملی امانت آیندگان و میراث‌گران سنگ گذشتگان است که پاسداری از این مواهب الهی وظیفه آحاد مختلف مردم است.
همه باید در کاشت درخت مشارکت کنند و با کاشت حداقل یک درخت در سرسبزی و شادابی محیط اطراف خود سهیم باشند.در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند.
وی همچنین افزود:هفدهم اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فرصت مناسبی است تا در جهت اشاعه فرهنگ کتاب، مطالعه و تعمق بخشیدن به تمدن ایران اسلامی قدم برداریم. اینجانب ضمن تبریک هفدهم اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به همه دست اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی ،امیدوارم با مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه‌های فرهنگی در امر خطیر کتابخوانی، گام‌های موثری در مسیر دستیابی به اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ متعالی کتابخوانی در جامعه برداشته شود.
کتابخانه‌های عمومی امروزه به عنوان پایگاه فعال فرهنگی در اجتماع و مرجع ارزشمند اطلاعاتی برای فرهیختگان شناخته می‌شود. تلاش این مجموعه ارزشمند تلاش، در راستای پرورش اندیشه، عقاید و فرهنگ افراد است که ماحصل این تلاش‌ها،بالندگی، سرزندگی و طراوت مردمان جامعه خواهد بود.
در این مراسم به پاس تکریم طبیعت و محیط زیست چند اصله نهال توسط سرپرست فرمانداری در محوطه کتابخانه و همچنین در مقابل مقبره شهید گمنام شهرستان خمام و به یاد تمام شهیدان گرانقدر کاشته شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.