کد خبر : 15809
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

معرفی برگزیدگان دومین همایش استانی شعر « لاله‌های غریب » در لاهیجان

معرفی برگزیدگان دومین همایش استانی شعر « لاله‌های غریب » در لاهیجان
رضا ثقتی:این شهید والا مقام یکی از شهدای مظلوم انقلاب است که بر ما واجب است نام و یاد این اسطوره را زنده نگه داریم و رهرو راه و آرمانهای او باشیم.

به گزارش پویشگران گیل ::
اختتامیه دومین همایش استانی شعر« لاله‌های غریب »با محوریت شهید ابوالحسن کریمی با تجلیل از برگزیدگان در لاهیجان برگزار شد.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر افزود:مراسم اختتامیه دومین همایش استانی «شعر لاله‌های غریب» با محوریت شهید ابوالحسن کریمی 10 فروردین ماه 1402 با حضور رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان ،جمعی از مسئولان شهرستان لاهیجان و اهالی فرهنگ و هنر در منزل پدری این شهید بزرگوار به مجری گری مرتضی عالم برگزار شد.
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط ابوالفضل زیبایی؛ رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه این همایش گفت: آثار رسیده قابل دفاع است و شعرای استانی که چهره‌های ملی کشور هستند در این همایش شرکت کردند.ابزار هنر و فرهنگ بویژه شعر ماناترین و رساترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چون زبان هنر ، زبان مشترک همه است.
وی در ادامه افزود: هدف گذاری این جشنواره بسیار خوب بود و بنا داریم در آینده این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.
ثقتی ضمن معرفی لاهیجان به عنوان مرکز فرهنگ و هنر و دیانت اضافه کرد: این شهید والا مقام یکی از شهدای مظلوم انقلاب است که بر ما واجب است نام و یاد این اسطوره را زنده نگه داریم و رهرو راه و آرمانهای او باشیم.
وی در پایان از تعامل و همکاری بسیار خوب شهرداری و فرمانداری شهرستان لاهیجان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری قدردانی کرد.
محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به لزوم معرفی شهید « ابوالحسن کریمی » گفت :از اهداف برگزاری این همایش شناساندن این شهید به همگان است وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی در سخنان خود از ساخت مستندی فاخر از زندگی این شهید خبر داد و گفت: این مستند می تواند گام بزرگی برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شهید باشد و وی را به همگان بشناساند.
رضا نیکوکار، آرش پورعلیزاده، مریم پیله ور، سجاد حقیقت شناس، امیررضا ستایش، صفورا بخشی و مرتضی عابدپور از جمله برگزیدگان این همایش بودند که با اهدا لوح و جوایزی از آنان تقدیر شد.
شهید ابوالحسن کریمی فرماندار اسبق لاهیجان و دادستان کل استان گیلان در شامگاه سیزدهم فروردین ماه سال 1365 در خیابانی که امروزه به نام همین شهید نامگذاری شده توسط منافقین ترور و به مقام شهادت نائل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.