کد خبر : 15112
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

معصومه نیک‌کار

۱۶هزار فقره از پرونده‌های مستمری تامین اجتماعی گیلان انتقالی از استان‌های دیگر است

۱۶هزار فقره از پرونده‌های مستمری تامین اجتماعی گیلان انتقالی از استان‌های دیگر است
علی حسین نژاد:جانمایی و شرایط فیزیکی و محیطی ساختمان شعب و عدم پراکندگی آنها در سطح شهر یکی از دغدغه‌هایی است که برای کاهش مشکلات مخاطبان با آن مواجه میباشیم و در صدد هستیم تا بهترین شرایط را برای دسترسی راحت تر و سهل شرکای اجتماعی فراهم نمائیم.

به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در نشستی با مهندس کوچکی نژاد، نماینده مردم شهرستان رشت، با اشاره به ملحق شدن متوسط ماهانه هزار نفر به جرگه مستمری بگیران استان در سال گذشته، از پرداخت بیش از 12000 میلیارد تومان انواع تعهدات بلند مدت به بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان تحت پوشش خبر داد.
علی حسین نژاد مدیرکل این مجموعه در این نشست ، با بیان برخی از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص و دستاوردهای مهم تامین اجتماعی استان در سال 1401، اظهار داشت: در جذب بیمه شدگان جدید و گسترش پوشش های بیمه ای و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ، گیلان در زمره استان‌های پیشتاز کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه علیرغم رشد فزاینده مصوب وصول حق بیمه ابلاغی توسط سازمان، با تلاش همکاران و همراهی جامعه کارفرمایی و مسئولین و مقامات در تحقق منابع موفق بوده ایم اذعان داشت : تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته ماهانه هزارمیلیارد تومان فقط بابت پرداخت مستمری‌ها هزینه نموده است و این درحالیست که وصولی‌های ناشی از دریافت حق بیمه ها تنها حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد تعهدات را در استان پوشش می‌دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخشی دیگر از این گفتگو با بیان اینکه در سال 1401 به طور متوسط ماهانه هزار نفر به جرگه مستمری بگیران پیوسته اند خاطر نشان ساخت قریب به 160هزار پرونده مستمری در سطح استان وجود دارد که با لحاظ چند نفر مشمول در برخی پرونده های بازماندگان ، حدود 178هزار نفر مجموع مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل می‌دهند.
علی حسین نژاد همچنین با اشاره به اثرگذاری میزان بالای سالمندی در گیلان در تعداد پرونده‌های مستمری،افزود: حدود 16هزار پرونده مستمری فعال یعنی حدود 10 درصد از مجموع پرونده‌ها در گیلان انتقالی از سایر استان‌ها هستند یعنی بیمه پردازی فرد در جای دیگری اتفاق افتاده و اکنون پرداخت تعهدات بر عهده تامین اجتماعی گیلان است.
وی همچنین با تاکید برسهم بزرگ شهرستان رشت از جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران و همچنین کارگاه‌های تحت شمول و دارای بیمه شده نسبت به کل استان ، به در دستور کار بودن ساخت ساختمان جدید شعبه یک رشت و پیشرفت ده درصدی آن اشاره و اظهار داشت: جانمایی و شرایط فیزیکی و محیطی ساختمان شعب و عدم پراکندگی آنها در سطح شهر یکی از دغدغه‌هایی است که برای کاهش مشکلات مخاطبان با آن مواجه میباشیم و در صدد هستیم تا بهترین شرایط را برای دسترسی راحت تر و سهل شرکای اجتماعی فراهم نمائیم.
مدیرکل تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه ایجاد امنیت خاطر و کمک به تحقق عدالت اجتماعی از اهداف این سازمان است، افزود: همسو با شعار سال برای رشد تولید ، برنامه هایی را در جهت حمایت و همکاری با کارفرمایان به شعب ابلاغ نموده ایم و در جهت نیل یه اهداف تعیین شده در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز در راستای توسعه پوشش بیمه ای ،هدفگذاری عبور از نیم میلیون بیمه شده اصلی را در سالجاری نموده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.