کد خبر : 7366
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

دبیر فدراسیون بیلیارد:گیلان نیازمند پایگاه قهرمانی است

دبیر فدراسیون بیلیارد:گیلان نیازمند پایگاه قهرمانی است
هم اینک حدود ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این هیات فعالیت دارند که با توجه به پتانسیل و استعداد موجود در گیلان در رشته‌های بیلیاردی، این تعداد ورزشکار سازمان یافته برای این هیات بسیار کم است

به گزارش پویشگران گیل:
دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: با وجود اینکه گیلان یکی از قطب‌های برتر این رشته در کشور بشمار می‌رود، این استان نیازمند پایگاه قهرمانی است.
علی سلطانپور روز چهارشنبه در مجمع سالانه هیات بولینگ، بیلیارد و بولس گیلان در رشت اظهار داشت: هم اینک ۲۱ پایگاه قهرمانی در ۲۱ استان کشور وجود دارد و انتظار داریم که این پایگاه قهرمانی با توجه به پتانسیل و استعداد موجود در گیلان، بزودی در این استان راه اندازی شود.
وی افزود: علیرغم مشکلات موجود به دلیل گسترش بیماری کووید ۱۹ در کشور، تعدادی از فعالیتهای این رشته ورزشی لغو شد اما با این وجود، اقدامات خوبی در استان گیلان برگزار شد و امید است که با فروکش کردن این بیماری، شاهد فعالیتهای بیشتری در این استان باشیم.
دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی توسط اساتید برجسته حاضر در گیلان دیگر فعالیت این استان باید در سال آینده باشد تا این هیات در بخش آموزش از وجود اساتید مجرب سود ببرد چون یکی از معضلات اصلی و اساسی ما در کشور و گیلان، بخش آموزش است.
سلطانپور اظهار داشت: یکی از نکات مهم دیگر که مدنظر فدراسیون است، بخش استعدادیابی است که کمتر به آن توجه می‌شود و با توجه به اینکه استعداد و پتانسیل های خوبی در رشته‌های مختلف این فدراسیون در گیلان حضور دارند، مسئولان هیات گیلان باید در این بخش و کشف استعداد، اقدامات بیشتری را انجام دهند.
تعداد ورزشکاران سازمان یافته زیبنده هیات بیلیارد گیلان نیست
همچنین معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته زیبنده این هیات نیست و مسئولان هیات بولینگ، بیلیارد و بولس گیلان باید اقدامات و تلاش بیشتری را در جذب ورزشکار انجام دهند.
فاضل بازیار افزود: هم اینک حدود ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این هیات فعالیت دارند که با توجه به پتانسیل و استعداد موجود در گیلان در رشته‌های بیلیاردی، این تعداد ورزشکار سازمان یافته برای این هیات بسیار کم است.
وی بیان کرد: البته برای توسعه ورزش بیلیارد در گیلان، این هیات نیاز به پایگاه قهرمانی دارد و با توجه به اقداماتی که از سوی اداره ورزش و جوانان گیلان انجام شده، به زودی پایگاه قهرمانی برای این هیات در این استان راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه به نحوه کمکهای مالی اداراه ورزش به هیاتهای ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت کمک به هیات‌ها، منوط به موارد مختلف است که یکی از مهمترین آن، تعداد ورزشکاران سازمان یافته است که هیات‌ها در این بخش باید فعالیت بیشتری داشته باشند.
در برگزاری دوره‌های آموزشی ضعیف عمل کردیم
رییس هیات بولینگ،بیلیارد و بوکس گیلان نیز در ادامه مجمع سالانه این هیات ضمن ارایه عملکرد یکساله اظهار داشت: ما در برگزاری دوره‌های آموزشی ضعیف بودیم و به همین دلیل برای سال آینده ، برنامه‌های خاصی را در این بخش برگزار و اجرا خواهیم کرد.
سارنگ بزرگ چنانی افزود: با توجه به اینکه منابع مالی هیاتها مشخص و محدود است، برگزاری مسابقات می‌تواند برای هیاتها درآمدزایی کند که البته باید این امر طی یک فرایند قانونی انجام شود و از سوی دیگر داوران نیز باید برای حضور در مسابقات دستمزد دریافت کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا به خصوص در ۶ ماهه اول سال، با تعطیلی اماکن ورزشی مواجه بودیم، اما با این وجود برنامه‌های مختلفی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام دادیم.
رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس گیلان بیان کرد: همچنین ورزشکاران گیلان در رقابت‌های قهرمانی کشور در بخش‌های مختلف درخشیدند و مقام‌های ارزشمندی را کسب کردند که می‌توان به کسب مقام قهرمانی رقابتهای اسنوکر پیشکسوتان کشور اشاره کرد.
مجمع سالانه هیات بولینگ، بیلیارد و بولس گیلان روز چهارشنبه با حضور علی سلطانپور دبیر فدراسیون و اعضای مجمع عمومی این هیات در مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی شهرستان رشت برگزار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.