کد خبر : 15451
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۶

معصومه نیک‌کار

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:برگزاری ۲۰۰ پروژه میراث فرهنگی همزمان با ایام دهه فجر در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:برگزاری ۲۰۰ پروژه میراث فرهنگی همزمان با ایام دهه فجر در گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از افتتاح یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه‌گذاری 85 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 30 نفر خبر داد

 به گزارش پویشگران گیل :
نشست خبری مراسم رونمایی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به مناسبت دهه مبارک فجر و همچنین برنامه ریزی جهت ورود ارزیابان یونسکو به گیلان برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به مراسم رونمایی 200 برنامه تدارک دیده شده از سوی این اداره کل گفت:میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ضمن حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از تاریخ 18تا 21بهمن ماه سالجاری برگزار می‌شود،دربخش شهر خلاق خوراک، گردشگری تاریخی، تور میرزا کوچک خان جنگلی، گردشگری کشاورزی و فرصت های سرمایه‌های گذاری فعالیت دارد.
دکتر ولی جهانی، با اشاره به بهره برداری 73 پروژه در ایام دهه فجر افزود:طی تفاهم نامه ی که با اداره کل کمیته امداد استان گیلان منقعد شده تاکنون ۴۰ خانه مسافر با دریافت تسهیلات تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه برای پروژه های دهه فجر تاکنون بیش از 210 میلیارد هزینه شده است، به افتتاح یک هتل بوتیک با حجم سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۵ نفر اشاره کرد و گفت:همچنین یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری 85 میلیارد ریال و پیش‌بینی برای اشتغال20 نفر در این ایام به بهره برداری می‌رسد، که با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از 250 نفر اشتغال ایجاد می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 10میلیارد تسهیلات برای تاسیسات گردشگری پرداخت شده، به افتتاح دو هتل با برآورد حجم سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 35نفر عنوان کرد:با افتتاح این پروژه ها تاسیسات گردشگری گیلان به بیش از هزار مجموعه گردشگری افزوده می شود.
دکتر جهانی، با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر 14 اقامتگاه بومگردی، با حجم سرمایه گذاری 510 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای 53 نفرافتتاح می شود، بیان کرد: در ایام دهه فجر یک اقامتگاه بومگردی در روستای پیشه حصار فومن با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین افتتاح می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اجرای 110 برنامه فرهنگی در دهه فجر یادآور شد: دومجمتع گردشگری بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری 270 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۶۵نفر در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از افتتاح یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه‌گذاری 85 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 30 نفر خبر داد و گفت: 8 دفتر خدمات مسافرتی با حجم سرمایه گذاری 164میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای 20 نفر در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.
ولی جهانی همچنین افزود:در راستای ثبت جهانی شدن شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی توافقاتی با شهرداری رشت انجام شده تا در برخی از میادین رشت مثل میدان گیل المان صنایع دستی نصب شود.
وی با توجه به افتتاح ۴ سفره خانه سنتی با حجم سرمایه گذاری 153میلیارد ریال اذعان داشت: یک اقامتگاه سنتی با حجم سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۳ نفر نیز در این ایام به بهره برداری می رسد.
مدیر کل میراث گیلان گفت: در تاریخ 10 اسفند میزبان مسئولین کشوری برای ثبت جهانی شهر لنگرود شهر ابریشم ایران هستیم.
وی در پایان با اشاره به برگزاری 17 میز خدمت در 17شهرستان استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از مسئولیت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان و سایر دستگاه‌های مرتبط است که در این زمینه همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران این حوزه خواهیم داشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.