کد خبر : 4359
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

استاندارگیلان: راه‌های افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه تسهیل شود

استاندارگیلان: راه‌های افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه تسهیل شود
بندرکاسپین در آینده نزدیک به راه آهن سراسری متصل می‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به ضرورت تسهیل راه‌های افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه تسهیل شود، گفت: بندر کاسپین در آینده نزدیک به راه آهن سراسری متصل می شود.
اسدلله عباسی در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: بعد از دیدار ولادمیر پوتین با رهبری در سال گذشته، فضای بسیار خوبی برای توسعه روابط و مبادلات تجاری بین ایران و روسیه فراهم شده است.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های ایران و روسیه و بهره مندی از موقعیت مبادلات تجاری بین دو کشور از طریق کریدور شمال جنوب بین ایران و روسیه از طریق آستارا اتفاق می‌افتد و رؤسای جمهور دو کشور نیزبر این موضوعات تاکید داشتند.
عباسی با تاکید بر ضرورت تسهیل راه‌های افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه تصریح کرد: در تلاشیم تا راه آهن رشت به کاسپین و آستارا برای کوتاه کردن مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و شرق به غرب به بهره برداری برسد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه بندرکاسپین در آینده نزدیک به راه آهن سراسری متصل می‌شود، ادامه داد: درخصوص مسیر راه آهن رشت به آستارا نیز مطالعات لازم انجام‌ شده است.
وی تصریح کرد: برای آزاد سازی زمین‌های مسیر راه آهن رشت به آستارا تمهیدات لازم اندیشیده شده و در تلاشیم با استفاده از مسیرهای میان بر و همچنین حداقل زمان و هزینه بیشترین بهره وری را از این مسیر مهم برای تسریع در مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.