کد خبر : 4221
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

استاندار گیلان تاکید کرد؛ لزوم ارائه راهکارهای هوشمندانه برای توسعه روستاهای گیلان

استاندار گیلان تاکید کرد؛ لزوم ارائه راهکارهای هوشمندانه برای توسعه روستاهای گیلان
معضل پیری جمعیت حاصل توسعه سبک زندگی شهری است که این پدیده شوم باید با بالندگی و کیفیت افزایی به زندگی در روستا برطرف شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان بر لزوم ارائه راهکارهای هوشمندانه برای توسعه روستایی استان تاکید کرد و گفت: برند سازی و برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی موجب توسعه کسب و کار می شود.
اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به نقش و جایگاه روش شناسی و برنامه جامع در جهت تحقق پایدار، اظهار کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی و اسناد بالا دستی توسعه، آبادی روستاها امری مهم و ضروری است.
وی بر لزوم ارائه راهکارهای هوشمندانه، جامع و آینده نگر برای توسعه روستاهای گیلان تاکید کرد و افزود: راهکارها باید به گونه‌ای باشد که ضمن توانمندسازی جامعه روستایی، منجر به افزایش امکانات موجود در روستا و در دسترس نمودن خدمات مورد نیاز برای روستاییان شود.
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت‌های بالقوه روستاها و دانش بنیان کردن فعالیت‌های مورد نظر اشاره کرد و ادامه داد: با دانش بنیان کردن فعالیت‌ها اقتصاد روستایی را متحول می‌کند.
عباسی برند سازی و برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی را موجب توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغالزایی در روستاها عنوان کرد و ادامه داد: برنامه ریزی در جهت پویا سازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های یاد شده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی باید تقویت شود.
وی به تاکید دولت مردمی سیزدهم مبنی بر حمایت و توسعه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: تلفیق صنایع دستی با دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان مورد تاکید حجت الاسلام رئیسی بوده که این مهم در گیلان به عنوان استانی ممتاز در حوزه تولیدات سنتی و هنرهای دستی باید مورد توجه باشد.
عباسی شناسایی و معرفی افراد توانمند در حوزه صنایع دستی و ایجاد شبکه فروش برای تولیدات این بخش مهم دانست و گفت: شهرداری‌ها باید با برنامه ریزی و اقدامی مؤثر برای صنایع دستی همچون محصولات و سوغات محلی، بازارچه صنایع دستی را برپا کنند.
استاندار گیلان به موضوع ساخت و ساز مسکن روستایی و حمایت دولت در این بخش اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای ساخت خانه روستایی موجب دلگرمی ساکنان و ایجاد انگیزه برای کسب و کار روستایی می‌شود.
وی ساده زیستی، تعامل و خوداتکایی در امر تولید را از خصوصیات زندگی روستایی خواند و افزود: معضل پیری جمعیت حاصل توسعه سبک زندگی شهری است که این پدیده شوم باید با بالندگی و کیفیت افزایی به زندگی در روستا برطرف شود.
عباسی با بیان اینکه نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در استان به جامعه ارائه شود، ادامه داد: باید به منظور مدیریت زمان و بودجه، از اجرای هرگونه پژوهشی که ارتباط موضوعی با نیازها و توانمندی‌های استان گیلان ندارد اجتناب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.