کد خبر : 6590
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

پایان انتظار ۱۲ ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی

پایان انتظار ۱۲ ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی
کل شبکه فاضلاب این شهر ۲۰۷ کیلومتر خواهد بود و تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است و تلاش می‌کنیم تا زمان تکمیل تصفیه خانه، عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهری نیز استمرار داشته باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر آب و فاضلاب شهرستان آستارا از تامین ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار و آغاز عملیات احداث و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر بعد از ۱۲ سال خبر داد.
محمد مهدی شیرزاد تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آستارا با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی از ۱۲ سال قبل راکد مانده بود و خوشبختانه با پیگیری مسئولان مرتبط استانی و مدیران شهرستان آستارا، عصر روز گذشته عملیات احداث و تکمیل آن آغاز شد.
وی ادامه داد: زمانبندی اجرای این پروژه، ۱۸ ماه است و با توجه به تامین بودن اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی، مشکلی در اجرای آن وجود نخواهد داشت و عملیات اجرا بدون وقفه پیگیری و به مردم گزارش خواهد شد.
مدیر آب و فاضلاب آستارا به اجرای همزمان شبکه فاضلاب شهر آستارا نیز اشاره کرد و گفت: کل شبکه فاضلاب این شهر ۲۰۷ کیلومتر خواهد بود و تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است و تلاش می‌کنیم تا زمان تکمیل تصفیه خانه، عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهری نیز استمرار داشته باشد.
شیرزاد افزود: برای اجرای ۲۰۷ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر آستارا ظرف پنج سال آینده، یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری تامین خواهد شد و به تناسب تخصیص اعتبارات، اجرای شبکه نیز پیگیری می شود.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان آستارا تعداد مشترکان آب این شهرستان را ۴۲ هزار و شمار مشترکان آب شهر آستارا را بیش از ۲۶ هزار نشترک اعلام کرد.
پایان انتظار ۱۲ ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومانی
امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم و جمعی از مسئولان آستارا نیز عصر روز شنبه گذشته از عملیات آغاز طرح احداث و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهر، بازدید کردند.
شهر گردشگرپذیر آستارا از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی‌های بهداشتی و زیست محیطی ناشی از آن رنج می برد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.